افزایش امید دستیابی به توافق بین المللی برای حفظ محیط زیست

سینا پرس : سرگئی دونسکوی Sergey Donskoy وزیر منابع طبیعی روسیه ، روز گذشته  در بیانیه ای رسمی اعلام کرد :  روسیه امیدوار است که اعضای سازمان ملل متحد در کنوانسیون تغییرات آب و هوائی قادر باشند در نشست آتی پاریس که با موضوع گرمایش زمین و مبارزه با آن برگزار می شود ، به توافقی جامع و قابل قبول برای همه کشور ها دست یافته و به این ترتیب با همکاری بین المللی ، از روند شتابناک گرمایش کره زمین جلو گیری شود .

این مقام ارشد روسیه که در  پانزدهمین نشست اجلاس توسعه پایدار بین المللی  که در دهلی نو برگزار می شود حضور دارد ، با تاکید بر این موضوع  افزود : " روسیه موضع خود را در مورد شرایط تغییرات آب و هوائی در نشست پاریس کاملا شفاف کرده است . " 

پانزدهمین نشست اجلاس توسعه پایدار بین المللی در شهر دهلی نو – هندوستان ، از تاریخ پنجم فوریه برابر با شانزدهم بهمن ماه آغاز شده و امروز هفتم فوریه به کار خود پایان خواهد داد .

وزیر منابع طبیعی روسیه همچنین در این مورد اظهار داشت که روسیه بر لزوم رسیدن به یک توافق جامع که تمام کشورها را ملزم به اجرای آن  کرده و امضا کنندگان این طرح به مفاد آن احترام بگذارند ، اصرار داشته و بر این موضوع پافشاری خواهد کرد .

بر این اساس ، روسیه معتقد است که این کنفرانس باید نسبت به تصویب بودجه ای جهت حفاظت محیط زیست و تضمین دسترسی همه اعضا جهت دستیابی به فن آوری های دوستدار محیط زیست که به اصطلاح به عنوان فن آوری های سبز معرفی می شوند اقدام کرده و بر این حوزه ها تمرکز داشته باشد .

در بیستمین کنفرانس سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوائی که در شهر لیما پایتخت پرو برگذار شد ، پایه ای برای تصویب اسناد و قوانین جدید نهاده شده و بنا شد که در نشست های بعدی بیشتر بر این موضوع تمرکز شود .

بر اساس برنامه از قبل تعیین شده ، شهر پاریس در پائیز  سال جاری میلادی میزبان بیست و یکمین نشست جهانی با موضوع تغییرات آب و هوائی خواهد بود و کلیه کشورهای عضو سازمان ملل متحد که در این نشست حضور دارند موظف به ارائه برنامه های جامع کشورهای متبوع خود در راستای کاهش تولید گازهای گلخانه ای هستند .

منبع 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا