کشف قصر باستانی 3 هزار و 500 ساله در یونان

کشور باستانی یونان دارای یکی از مهمترین تمدن های عصر باستان محسوب شده و بسیاری از کارشناسان ، این تمدن را کهن ترین تمدن اروپائی می نامند . وزارت فرهنگ این کشور اخیرا در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که باستان شناسان در حین انجام پروژه حفاری ، بررسی و کاوش در منطقه لاکونیا Laconia موفق به کشف یک مجموعه قصر باستانی شده اند . بر اساس بررسی های انجام شده ، قدمت این قصر باستانی به سده پانزدهم پیش از میلاد و یا اوایل سده چهاردهم پیش از میلاد باز می گردد .

لازم به توضیح است که بر اساس گزارشی که در وبسایت Ekathimerini.com درباره این قصر باستانی منتشر شده است ، بسیاری از ساختمان ها و بخش های مختلف این قصر بزرگ بر اثر یک آتش سوزی از بین رفته اند البته در این حادثه تعداد زیادی از لوحه های خطی و مهرهای باستانی حفظ شده اند که این مجموعه در یکی از سازه های این قصر به دست آمده اند که به نظر می رسد بخش مربوط به آرشیو و بایگانی اداری این قصر است .

باستان شناسان با بررسی این اسناد و مدارک دریافتند که اطلاعات ارزشمندی از جمله گزارش های تبادل بازرگانی ، قربانی ها و نذورات ، نام های زنانه و مردانه و نام مکان های مختلف در متن این کتیبه هایی که روی خشت های خام نگاشته شده اند ، وجود دارد .

در این محوطه باستانی همچنین بقایای یک محراب مقدس که در آن تعدادی مجسمه های ساخته شده از گل و عاج فیل به همراه اشیا تزئینی مختلف قرار داشت ، کشف شده است . در این محراب همچنین یک شمشیر برنزی نیز به دست آمده است . یکی دیگر از کشفیات مهم و قابل توجه در این قصر باستانی ، ساختمانی است که در دیواره های آن اثر نقوش رنگی به وضوح دیده می شود . بررسی ها و مطالعات باستان شناسی در این زمینه ادامه داشته و باستان شناسان انتظار دارند با ادامه حفاری در این قصر 3 هزار و 500 ساله ، به اطلاعات بیشتری از نحوه زندگی مردم یونان باستان دست پیدا کنند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا