نمایشگاه آب،خاک و محیط زیست فرصتی برای مشاغل اقتصادی کشور

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر محمدرضا واعظ مهدوی در بازدید از نمایشگاه ملی فناوری های آب، خاک و محیط زیست افزود: سال های اخیر، معضل آب و نحوه مصرف آن در کشور از مسائل مهم و حیاتی بوده که در این عرصه، ضروری است فناوری ها به کمک برای حل این معضل بشتابند.

وی با اشاره به مشکلات گوناگون زیست محیطی در مناطق نیمه شرقی و بخش های مرکزی کشور اضافه کرد:این مناطق، با مشکلاتی گوناگون در زمینه کمبود آب، مواجه است و به دلیل وجود این مشکلات، میزان اشتغال زایی، همچنین پوشش تامین اجتماعی کمتر وجود دارد.

واعظ مهدوی بر ایجاد محورهای متناسب، برای درآمدزایی در مناطق محروم نیمه شرقی و بخش های مرکزی کشور، تاکید کرد و گفت: با شناسایی محورهای متناسب برای ایجاد درآمد، تمرکز روی آنها و همچنین آموزش نیروی انسانی و بسیج نظام پژوهشی، می توانیم بر مشکلات یاد شده فائق آییم ، ضمن آنکه بسیاری از مسایل آمایشی این زمینه سامان خواهند یافت.

واعظ مهدوی با اشاره به در دستور کار قرار داشتن فناوری در تدوین برنامه ششم توسعه، افزود: این نمایشگاه با پرداختن و توجه به بحران کم آبی کشور با ارائه فناوری های چاره ساز این زمینه همچون سیستم ها و روش های ارتقای استحصال آب و کاهش مصرف انرژی، چه در حوزه و چه در حوزه صنعتی به ایفای نقش و اثرگذاری می پردازد. 

وی، فناوری های ارائه شده دراین را پاسخی برای پیدایش الگوی مناسب صنعتی و کشاورزی دانست.

واعظ مهدوی گفت:الگوهای به کار برده شده در این نمایشگاه، باید متناسب با اقتضائات سرزمینی و امکانات محیطی و همچنین وضعیت آب و اقلیم در مناطق گوناگون کشور به کار بروند و بتواند بدون آسیب زدن به محیط زیست، با ایجاد اکوسیستمی مناسب، به ارتقای درآمد و ایجاد اشتغال بپردازد.

وی افزود:در این جشنواره فناوران با ارائه ایده ها، باید بتوانند پیوندی مستحکم در زمینه رفع مشکلات زیست محیطی، ایجاد کنند و چرخه های گوناگون مطرح شده را به عنوان الگوهای توسعه منطقه ای و آمایش سرزمینی به کار بگیرند.

واعظ مهدوی با اشاره به نقش کلیدی معاونت علمی و فناوری در برگزاری این جشنواره و حل مشکلات آب و محیط زیست کشور،گفت:از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می خواهیم که علاوه بر توجه به این مجموعه به طور کلی، به صورت بخشی و جزیی نیز به مسأله پرداخته کمبودهای سرزمینی را در بحران کم آبی، مورد توجه قرار دهد و همچنین با متصل کردن الگوها و ایده ها مجموعه ای فراهم کند که به رفع معضل ها و کمبودها در زمینه بحران کم آبی بپردازد.

جشنواره و نمایشگاه ملی آب، خاک و محیط زیست، از 23 تا 26 خردادماه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در مصلی بزرگ امام خمینی (ره)در حال برگزاری است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا