لزوم توجه به فناوری های نوین تولید مثل دامی

وی گفت: در حوزه ی تولید مثل دامی، محققان کشورمان به دستاوردهای چشمگیری در سطح منطقه و جهان دست یافته اند که بخشی از این دستاوردها در قالب سخنرانی های علمی در این کنگره ارائه می­شود.

وی تولید جنین منجمد تعیین جنسیت شده ی گاو ، تهیه بانک سلول­ها­ی جنسی و جنین برای گونه­های در معرض خطر انقراض و انتخاب جنسیت جنین در صنعت دامپروری را از جمله­ی این دستاوردها عنوان کرد.

دکتر آخوندی برخی از سخنرانی­های علمی  ای را که  با این موضوع در کنگره ایراد خواهند شد را شامل ارزیابی و انجماد اسپرم در حیوانات مزرعه ای  ،  انجماد و انتقال جنین در حیوانات و  تاثیر آن در بهبود صنایع دامپزشکی برشمرد.

رییس نخستین کنگره تولیدمثل کشور ، در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به بسیاری از گونه های جانوری نادر در معرض انقراض در مناطق مختلف ایران گفت: استفاده از فناوری های نوین تولید مثلی می تواند در حفظ تنوع زیستی و نجات گونه­های جانوری در حال انقراض یاری­گر باشد.

دکتر محمد مهدی آخوندی با تاکید بر اینکه در گذشته ارتباط بین متخصصان ، علاقه­مندان و روزآمد سازی نظام­مند یافته­هاو دستاوردها و تبادل نظر فعالان این حوزه وجود نداشت ،تشکیل انجمن جنین شناسی را گامی در این راستا عنوان کرد و افزود : انجمن جنین­شناسی و بیولوژی تولید مثل با هدف رفع نقصان و فرآهم آوردن امکان هم­اندیشی میان متخصصان این حوزه و به روز رسانی و تبادل نظرات و یافته­های فعالان این عرصه ،در سال 90 فعالیت خود را آغاز کرد.

وی درباره­ی برخی از فعالیت­های این انجمن در سه سال گذشته گفت:تاسیس هفت شعبه­ی استانی و برگزاری کارگاه­ها و نشست­های تخصصی بخشی از فعالیت­ این انجمن بوده است.

وی برگزاری نخستین کنگره تولید مثل را فضایی مناسب برای مشارکت و بهره مندی گسترده­ی متخصصان و علاقه­مندان حوزه بیولوژی تولید مثل عنوان کرد.

به گفته دکتر آخوندی 750 مقاله از سوی علاقه­مندان حوزه­ی تولید مثل به این کنگره­ی علمی ارسال شد.

نخستین کنگره ی تولید مثل کشور، با هدف تبادل نظر اساتید ، محققان و دانشجویان شصت و پنج گروه دانشگاهی مختلف در حوزه ی بیولوژی تولید مثل در انسان و حیوان ، تشخیص درمان و پیشگیری از ناباروری به مدت سه روز از دوم خرداد ماه در سالن همایش های رازی برپاست.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا