ساخت دستگاه دیجیتالی تستر باتری و شارژرهای صنعتی و خودرویی در زنجان

 این مخترع و کارآفرین نمونه زنجانی در گفت و گو با ایرنا افزود: این دستگاه شبیه ساز لحظه استارت در خودرو است یعنی این دستگاه انواع باتری را در شرایط کار واقعی می سنجد و پارامترهای اساسی آنها را ارزیابی می کند.احسان اعرابی اظهارداشت: دستگاه تستر باتری و شارژر با اعمال باری در حدود بار لحظه استارت در خودرو، باتری را به چالش می کشد و توان خروجی آن را به صورت اتوماتیک اندازه گیری و با اطلاعاتی که به صورت پیش فرض روی دستگاه بارگذاری و برنامه ریزی شده است مقایسه و نتیجه را در صفحه نمایش خروجی خود حک می کند.

وی یادآورشد: بر روی این دستگاه توان تست شارژ (تست دینام) انواع خودروی سواری سبک و سنگین نیز تعبیه شده است.اعرابی که به مدت دو سال کارآفرین نمونه استان زنجان و یک سال کارآفرین نمونه کشور در حوزه فناوری اطلاعات انتخاب شده است، اظهار کرد: اطلاعات مبنای این دستگاه، از طریق آزمایش های فراوان به صورت تجربی و استفاده از اطلاعات شیت های شرکت های باتری ساز معتبر به دست آمده است.

این مخترع زنجانی که پیش از این سامانه تنظیم دما، رطوبت و روشنایی اتوماتیک و هوشمند منزل را ساخته بود، گفت: آزمایش سریع و تمام اتوماتیک انواع باتری 12 ولتی، تست سریع انواع شارژر 12 و24 ولتی، کیفیت و دقت اندازه گیری بسیار بالا و نیرومند و قدرت تخلیه و بارگیری قابل تنظیم و بدنه به طور کامل فلزی و طراحی صنعتی از جمله مزایای این دستگاه دیجیتالی تستر باتری محسوب می شود.

اعرابی با بیان اینکه این دستگاه در مدل های گوناگون طراحی و ساخته شده است، خاطرنشان کرد: دستگاه هایی با قدرت پایین برای تست باتری های کوچک مورد استفاده در بخش نیمه صنعتی مانند باتری انواع upsهای توان پایین، دستگاه هایی با قدرت متوسط برای تست باتری های متوسط مورد استفاده در بخش نیمه صنعتی مانند باتری انواع خودروهای سواری و دستگاه هایی با قدرت بسیار بالا برای تست باتری های بزرگ مورد استفاده در بخش صنعتی مانند باتری انواع ups های توان بالا و خودروهای سنگین می توانند از توانمندی این تستر دیجیتالی استفاده کنند.

این کارآفرین زنجانی گفت: تفاوت اصلی این دستگاه با مشابه خارجی را می توان در دو بخش ساخت و خدمات پس از فروش خلاصه کرد.وی ادامه داد: دیجیتالی و تمام اتوماتیک بودن، برخورداری از کیفیت مواد اولیه بسیار بالا، دقت اندازه گیری بالاتر، قدرت بارگیری قابل تنظیم و بیشتر و آستانه تحمل رنج ولتاژی بیشتر موارد تفاوت این دستگاه با نمونه خارجی آن است.

اعرابی افزود: از سوی دیگر مواردی چون دانش فنی به طور کامل بومی که مستلزم تامین قطعات یدکی، سرویس های اساسی، گارانتی معتبر و ارایه خدمات پس از فروش از دیگر مزایای این دستگاه نسبت به نمونه خارجی آن است.این مخترع زنجانی با بیان اینکه طراحی و نمونه سازی این دستگاه کمتر از یک سال به طول انجامید، گفت: اما طی دوره بیشتری با رفع ایرادات و افزودن امکانات بیشتر این دستگاه به تکامل رسید.

وی تاکید کرد: امروز می توان این ادعا را داشت که نه فقط این دستگاه با خیال آسوده به بازار داخلی عرضه می شود، بلکه باید درصدد یافتن بازاری در خارج از کشور نیز بود.

اعرابی یادآورشد: این طرح به عنوان طرح برگزیده در جشنواره اختراعات و ابتکارات علم تا عمل سال92 معرفی شده است.این کار آفرین زنجانی گفت: این دستگاه در جشنواره ایده های برتر یزد برگزیده شد و در سال 1393 نیز در جشنواره ایده های برتر صادراتی دانش بنیان مقام نخست را کسب کرد.

کسب عنوان مقام مدیر و تولید کننده برتر کشور در سال 91، کارآفرین برتر در همان سال، تعاونی برتر کشور در سال 1392 از جمله موفقیت های احسان اعرابی محسوب می شود. این دستگاه به شماره ثبت اختراع 73797 به صورت صنعتی در شرکت دانش بنیان بهینه پویان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان در دست تولید است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا