وجود 48 هزار و 800 هکتار کانون مولد گردو غبار در همدان

معاون محیط زیست انسانی استان همدان با اشاره به اینکه بحث آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار از جنوب استان شروع و به شمال استان ختم می‌شود، افزود: در استان 48هزار و800 هکتار کانون مولد گردو غبار وجود دارد و یکی از منابع مهم استان در بحث گرد و غبار دشت قهاوند است که این منطقه به سمت بیابانی شدن پیش می‌رود و در صورت نبود اقدامات کنترلی می‌تواند به عنوان کانون فعال تولید گرد و غبار استان عمل کند.
عادل عربی با بیان اینکه ممنوعیتی در برداشت منابع معدنی در کانون‌های مولد گرد و غبار وجود ندارد، بیان کرد: انجام هر فعالیت عمرانی، معدنی و صنعتی در این مناطق باید با کنترل و نظارت همراه باشد و الزامات پایشی معادن واقع در کانون‌های گرد و غبار باید رعایت شود تا این فعالیت‌ها باعث اثر منفی مضاعف نشود.
وی گفت: از اول سال تاکنون شاهد 79روز هوای پاک، 195روز هوای قابل قبول، 18 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، 1روز هوای ناسالم برای همه افراد و 1روز هوای خطرناک در استان همدان بوده‌ایم .

عربی بیان کرد: برای انجام اقدامات تکمیلی کاهش آلودگی هوا در کنترل و اعمال محدودیت‌ها می‌توان از تردد خودروهای فرسوده دارای شدت آلایندگی بالا، خودروهای دودزا و یا خودروهای بدون برگه معاینه فنی جلوگیری کرد.

وی افزود: اقدامات مدیریتی اعمال شده در شهر همدان همانند طرح زوج و فرد علاوه بر روان‌سازی ترافیک، در پالایش و افزایش کیفیت هوای شهر همدان بسیار مؤثر بوده، به طوری که امسال شاهد روزهای آلوده کمتری بودیم و اگر همین رویه ادامه پیدا کند شاهد نتایج مثبتی خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا