فاز جدیدی از توسعه حمل و نقل ریلی شیراز در حال پیشرفت است

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز اعلام کرد که تا تابستان ۱۴۰۴ بخش حفاری مکانیزه فاز دو خط ۲ مترو شیراز به اتمام می‌رسد.

به گزارش سینا پرس فارس، امیر یقطین، در جلسه‌ای که شامگاه گذشته، 8 اردیبهشت ماه به مناسبت بازدید از روند اجرای نوبت شب پروژه خط دو مترو شیراز برگزار شد، گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به پیشبرد این حفاری با تمام همت ادامه می‌دهد تا ایستگاه کلبه سعدی به پیشرفت خوبی دست یابد.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز ادامه داد: یکسال پس از این مرحله با ورود واگن‌ها، فاز دو خط ۲ مترو شیراز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه اجرای هر کیلومتر مترو ۵۰ میلیون دلار هزینه در بردارد، افزود: البته با توجه به بومی‌سازی که مدتوجه قرار دارد، برای هر یک کیلومتر اجرای خط مترو بدون در نظر گرفتن ناوگان، عددی بین ۲ تا ۲ هزار و پانصد میلیارد تومان لازم است تا بتوانیم ایستگاه‌ها را بسازیم که برای این قسمت که ۵ کیلومتر است، نیاز به حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار می باشد.

یقطین در خصوص قیمت واگن‌ها نیز گفت: قیمت هر واگن چیزی حدود یک میلیون و صد هزار یورو است و تهیه ۵ واگن که یک رام را تشکیل می‌دهند، بالغ بر ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو هزینه دارد اما با رایزنی‌هایی که انجام شده است، امیدواریم با کمک دولت و سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور یک تا دو رام قطار به مجموع قطار‌های شیراز اضافه شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این بازدید گفت: مترو در ۴ خط در حال کار است و شاهد پیشرفت مناسبی در این زمینه هستیم.

رضا محمدیان افزود: تمام ایستگاه‌های این محور به جز ۲ ایستگاه عملیاتی شده است و در ادامه نیز خط ۲ تا سال آینده به نقطه مطلوبی خواهد رسید.

وی با بیان اینکه اتصال خط یک به چهار، موجب تسهیل دسترسی به بافت تاریخی و حرمین مطهر در مناسبت‌های خاص خواهد شد، این اتفاق را نقطه عطفی در حمل و نقل ریلی شیراز دانست.

شهردار کلانشهر شیراز نیز اظهار داشت: با اهتمام و جدیت ویژه، پروژه قطار شهری تا کلبه سعدی را ادامه خواهیم داد.

محمدحسن اسدی با اشاره به عملکرد برجسته شورای ششم و شهرداری شیراز، از تعداد ۵۰ ابَرپروژه در شهر و فعالیت آن‌ها در شیفت شب هم خبر داد و گفت: صدها پروژه متوسط و خرد نیز در دست اجرا هستند و رصد روزانه و هفتگی آنها صورت می‌گیرد تا هیچ پروژه‌ای به تعطیلی نرسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا