ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی

در بازدید رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از بانک سلولهای انسانی و جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی ضمن معرفی دستاوردها و فعالیت های صورت گرفته، پتانسیل های راهبردی و زمینه های مختلف همکاری این مرکز ملی در پرورش استعدادهای دانش آموزان شاغل به تحصیل، پیش از ورود به دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی در ابتدای این نشست دکتر حسین شاهسوارانی، سرپرست این مرکز با ابراز خرسندی از شکل گیری همکاری های فی مابین، با تاکید بر اینکه جوانان و نخبگان سرمایه اصلی کشور  و محور تحقق بسیاری از اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند، افزود: استفاده از زیر ساخت و پتانسیل ها برای  شناسایی و پرورش دانش آموزان و دانشجویان نخبه بعنوان سرمایه های آینده  کشور با هدف تربیت نیروی انسانی کارامد در حوزه های مرتبط علوم زیستی، ژنتیک، زیست فناوری و تبدیل آنها به مدیران جهادی کار آفرین و نوآور یکی از اولویتهای این مرکزمی باشد.

 وی با اشاره به ارزش و اهمیت ذخایر ژنتیکی و زیستی  کشور، به عنوان ثروت و گنجینه ملی، همکاری دو مجموعه را فرصتی مناسب برای حضور دانش آموزان نخبه در مرکز دانست.

 دکتر الهام یاوری رییس سمپاد نیز حضور جوانان و نخبگان در عرصه علم و پیشرفت کشور را ضروری دانست و بر گسترش تمرکززدایی فرایند آموزش نیروهای انسانی از صرفا شهرهای بزرگ به  سراسر کشور تاکید کرد.

 وی در ادامه از افزایش علاقمندی دانش آموزان سمپادی به حوزه بیوتکنولوژی و ژنتیک اشاره داشت که در این راستا با توجه به پیشرو بودن مجموعه جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف مانند زیست فناوری، ژنتیک، سلولهای بنیادی و درمان؛ از زیر ساخت مناسب مرکز ذخایر ژنتیکی ایران جهت ورود به این عرصه جهت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان سمپادی خبر داد.

در ادامه این نشست روسای دو مجموعه در خصوص عقد تفاهم نامه ای  در زمینه آموزش های تخصصی و پروژه های تحقیقاتی دانش اموزی مساله محور و همکاری در بازآموزی مدرسان سمپاد در مفاهیم نوظهور این علوم توافق کردند .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا