مرور یک دهه تجربه تنظیم‌گری در نوآوری در «فروم حکمرانی» اینوتکس 2024

فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری بر بستر رویداد «فروم حکمرانی» اینوتکس 2024، گرد هم می‌آیند و معیارهای اثرگذار در حکمرانی فناورانه و نوآورانه را بررسی می‌کنند.

به گزارش سیناپرس از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس معاونت علمی، میزبان «فروم حکمرانی» خواهد بود که با حضور بیش از 30 نماینده از بخش خصوصی و دولتی در ذیل اینوتکس 2024 برگزار خواهد شد. در این فروم که به همت «کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار» برگزار می‌شود قرار است معیارها و مؤلفه‌های تاثیرگذار بر آینده حکمرانی و تنظیم‌گری در عرصه فناوری، نوآوری و نقش مردم و حاکمیت مورد بررسی قرار گیرد.

 در این رویداد همچنین به موضوعاتی همچون تنظیم‌گری، حقوق رقابت در حوزه‌های نوآورانه، نقش فناوری در حکمرانی و پرداخته می‌شود و نمایندگانی از شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای بخش خصوصی و دولتی به طرح بحث درباره آن خواهد پرداخت.
این رویداد 19 و 20 اردیبهشت ماه جاری و ذیل اینوتکس، میزبان بیش از 30 صاحب‌نظر نوآوری در عرصه حکمرانی و تنظیم‌گری خواهد بود و چگونگی آینده فناوری‌ها و نوآوری در کشور و نقش مردم، رسانه‌ها، دولت و بخش خصوصی مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.
در نخستین روز از فروم حکمرانی در 19 اردیبهشت، شش پنل تخصصی برگزار می‌شود که موضوعات «رسانه قدرتمند و نقش آن در تنظیم‌گری»، «بازخوانی تجربه اپل»، «تنظیم‌گری و قانون‌گذاری اکوسیستم‌های نوآوری»، «چرا نوآوران باید مسئولیت بپذیرد؟»، «نوآوری در خاورمیانه و اهم چالش‌های فعلی حکمرانی در فضای اقتصاد دیجیتال» را در می‌گیرد.

«رکن چهارم یا کتک‌خور از همه‌طرف» که موضوع آن نقش رسانه در تنظیم‌گری است، یکی از پنل‌هاست که با حضور صاحب‌نظران و رسانه‌داران شناخته شده کشور برگزار می‌شود. «خط قرمز» نام پنل دیگر این بخش است که موضوع مسئولیت متقابل پلتفرم‌ها و مردم را بررسی می‌کند و در واقع نوعی از هم نشینی دو بخش خصوصی و دولتی است.

«دبی چطور نوآوری را به پیش می‌برد؟» با نگاهی بر خاورمیانه و «تجربه تنظیم‌گری دیگران»، دو پنل دیگر روز اول هستند که تجربه موفق کشورهای همسایه ایران را مورد بررسی قرار خواهند داد. یکی دیگر از پنل‌های تخصصی این بخش که این موضوع آن این روزها بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است، مسئولیت متقابل پلتفرم‌ها و مردم است.

در دومین روز از بخش فروم حکمرانی، مصادف با 20 اردیبهشت و سومین روز از رویداد اینوتکس 2024 ابعاد گوناگون شیوه‌های نوآورانه تنظیم‌گری بررسی و به موضوعاتی مانند تنظیم‌گر یا مجری، تنظیم‌گری با کمک مردم و حمایت‌های دولتی از دیروز تا امروز پرداخته می شود.
در این روز پنج پنل با حضور نمایندگان بخش دولتی و اکوسیستم نوآوری و استارتاپی برگزار می‌شود. «تقلب، سایبربولی، کلاه‌برداری‌های دیجیتال با حضور شناخته شده‌ترین پلتفرم‌های ایرانی»، «دولت‌ها و نوآوری در ایران»، «کارزارهای نوآورانه و آی‌سی‌تی‌استارتاپ، نوآفرین» و «یک سیاهه بلند» عنوان این پنل هاست.
افرادی که به آشنایی با روندهای تاثیرگذار بر تنظیم‌گری فناوری‌های نوظهور و بررسی رابطه دولت‌ها و مردم و پلتفرم‌ها و از همه مهم‌تر کارزارها علاقه‌ دارند، می‌توانند در این برنامه دو روزه شرکت کنند و همچنین از تاثیرات و اثربخشی سیاست‌های کشور در زمینه توسعه اکوسیستم نوآوری در سال‌های اخیر آگاه شوند.
علاقه‌مندان برای حضور در رویداد و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی https://gforum.inotex.com/ مراجعه کنند.

اینوتکس 2024 از 18 تا 21 اردیبهشت‌ماه 1403 در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت نوآور و فناور در قالب غرفه‌دار، ۱۵۰ سرمایه‌گذار استارتاپی، ۴۰۰ جلسه بین کسب‌وکارها و ۲۰ رویداد و بخش جانبی‌ خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا