رئیس دانشگاه علم و فرهنگ: در حوزه مالکیت فکری
باید به فکر توسعه نوآوری و خلاقیت باشیم

دکتر مهدی باصولی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در مراسم گرامیداشت روز جهانی مالکیت فکری با شعار «مالکیت فکری و اهداف توسعه پایدار: خلق آینده مشترک با نوآوری و خلاقیت» اظهار کرد: در خصوص موضوع مالکیت فکری نیز باید بگویم، ما باید به فکر توسعه نوآوری و خلاقیت باشیم و حضور مسئولین از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی، فناوری و اقتصاددانش بنیان ریاست‌جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و جهاد دانشگاهی را به فال نیک بگیریم و امیدواریم این هم‌افزایی موجب اتفاقات بهتری در این حوزه شود.

به گزارش خبرگزاری سینا، دکتر باصولی در این مراسم که به میزبانی دانشگاه علم و فرهنگ و به همت جهاد دانشگاهی، معاونت علمی، فناوری و اقتصاددانش بنیان ریاست‌جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در سالن همایش‌های بین‌المللی این دانشگاه آغاز شد، ضمن خوشامدگویی به مدعوین مراسم گرامیداشت روز جهانی مالکیت فکری، گفت: دانشگاه علم و فرهنگ، وابسته به جهاددانشگاهی و یکی از اجزای مهم اکوسیستم علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی است و خوشحالیم که امروز میزبان چنین رویداد مهمی هستیم.

وی تأکید کرد: دانشگاه علم و فرهنگ با ۹ هزار نفر دانشجو،۱۲۰ هیئت‌علمی و قریب به ۱۲ هزار نفر فارغ‌التحصیل در این سال‌ها فعالیت داشته است. همچنین سال گذشته در رتبه‌بندی ISC رتبه اول دانشگاه‌های غیردولتی کشور را کسب کردیم و در رتبه‌بندی سایمگو سه سال پیاپی رتبه اول نوآوری کشور را به دست آورده‌ایم و جزء ۵۰ دانشگاه اول در رتبه‌بندی سایمگو در شاخص جامع هستیم.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ افزود: این دانشگاه دارای ۶ دانشکده تخصصی است و یکی از افتخارات ما این است که دانشکده‌های دانشگاه علم و فرهنگ به‌نوعی به خود جهاددانشگاهی متصل است،به عنوان مثال دانشکده علوم و فناوری‌های نوین زیستی ما به پژوهشگاه رویان متصل است و به‌نوعی یکی از سازوکارهای توسعه ما در دانشگاه همین اتصال به مراکز پژوهشی است.

مهدی باصولی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به اینکه دانشگاه علم و فرهنگ یک دانشگاه غیردولتی است، توجه خاصی به بحث کارآفرینی داشته و با شعار دانشگاه کارآفرین و نوآور و در نهایت دانشگاه ارزش‌آفرین و توجه به ایجاد ارزش برای مخاطبینش توانسته وجه تمایزی ایجاد کند.

وی عنوان کرد: در این راستا رویدادهایی را میزبان هستیم و این رویداد یکی از مواردی است که باعث افتخار بوده که تمام افرادی که در اکوسیستم مالکیت فکری نقش دارند، د، اینجا حضور دارند و امیدوارم در سال‌های آینده اگر قرار است این تشکل ایجاد شود، شاهد پیوستن افراد و گروه‌های بیشتری به آن باشیم.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در پایان عنوان کرد: در خصوص موضوع مالکیت فکری نیز باید بگویم، ما باید به فکر توسعه نوآوری و خلاقیت باشیم و حضور مسئولین از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی، فناوری و اقتصاددانش بنیان ریاست‌جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و جهاد دانشگاهی را به فال نیک بگیریم و امیدواریم این هم‌افزایی موجب اتفاقات بهتری در این حوزه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا