نقش خطیر آزمایشگاه‌های تشخیص طبی در نظام سلامت

کنفرانس علمی مبانی کنترل کیفیت در آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و نمایشگاه تخصصی تجهیزات و مواد آزمایشگاهی با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از متخصصین آسیب شناسی، دکتری علوم آزمایشگاهی و کارشناسان این رشته، توسط سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر حسین امینی‌مشهدی رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با صدور پیامی که  توسط دکتر محمد قدسی، دبیر اجرایی این کنفرانس قرائت شد، اظهار کرد: نقش آزمایشگاه‌های تشخیص طبی در نظام سلامت، نقشی ممتاز و کلیدی بوده که اتکا بخش اعظم تصمیمات جامعه پزشکی به نتایج آزمایش‌ها، اهمیت و جایگاه این حوزه را دو چندان می کند.

وی افزود: دانش، مهارت و تعهد کاری متخصصان و کارشناسان آزمایشگاه‌های تشخیص طبی در کنار تجهیزات و امکانات روزآمد می‌تواند در کیفیت و درستی تصمیمات و تجویزهای پزشکان محترم نقش بی‌بدیلی را ایفا کند در غیر این صورت چه بسا فقدان مهارت و دانش کافی امکان تشخیص درست را از پزشک سلب نموده و با اختلال و یا تاخیر در مسیر درمان بیمار، سلامتی او را با تهدید مواجه کند.

رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی تصریح کرد: نقش کنترل کیفیت به عنوان نقطه کانونی دست یابی به کیفیت مناسب و تضمین کننده صحت آزمایش‌ها، همواره مورد توجه خاص مدیران و گردانندگان مراکز تشخیص طبی بوده و اعتبار و سرمایه اجتماعی خود را در عملکرد صحیح این بخش می‌دانند.

امینی مشهدی ادامه داد: مسئولان کنترل کیفیت به عنوان راهبران درستی فرایندها و عملیات‌های تخصصی، موجبات افزایش اعتماد عمومی به گزارشات و نتایج آزمایش ها را  فراهم می‌کنند. قطعا این وظیفه‌ای خطیر است که جا دارد دست اندرکاران نظام سلامت و به ویژه گردانندگان مراکز تشخیص طبی نسبت به بهبود و ارتقا دائمی آن بکوشند و این کنفرانس هم گامی در همین راستا است.

به گفته وی، سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با شبکه گسترده آزمایشگاه های تشخیص طبی و آسیب شناسی و ژنتیک در استان و با شعار محوری صحت، دقت و سرعت و با اتکا به نیروهای متخصص خدوم و متعهد، با جلب اعتماد مردم توانسته است نقشی در خور نام این نهاد انقلابی را در استان ایفا نماید.

گفتنی است، در کنفرانس علمی یک روزه مبانی کنترل کیفیت در آزمایشگاه‌های تشخیص طبی که توسط جهاددانشگاهی خراسان رضوی و با همکاری اداره امور آزمایشگاه‌ها و گروه خون شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، دکتر حسن بیات، چهره ماندگار علوم آزمایشگاهی ایران در خصوص مبانی پایش کیفیت، خطای مجاز، عیار سیگما و دکتر محمدرضا کرامتی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص بهبود مداوم کیفیت و دکتر محمد هادی صادقیان به عنوان دبیر علمی کنفرانس در خصوص  موضوع اهمیت کنترل کیفی در آزمایشگاه‌های تشخیص طبی توضیحاتی را ارائه نمودند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا