معاون فناوری وزیر علوم در بازدید از دانشگاه حضرت معصومه(س)؛
ایجاد شرایط تجاری سازی در حوزه صنایع خلاق، انگیزه دانشجویان را می افزاید

به گزارش  سیناپرس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه(س)، دکتر سجاد محمدعلی  نژاد، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از دانشگاه حضرت معصومه(س) بازدید کرد.
در این بازدید دکتر سجاد محمدعلی  نژاد بیان کرد: زمانی که شرایط تجاری سازی و ارتباط با صنعت برای دانشجویان فعال در حوزه صنایع خلاق شکل گیرد، انگیزه ادامه کار برای دانشجویان فراهم می‌شود.
وی افزود: باتوجه به ذخایر هنر و ذخایر فرهنگی که در کشور ما وجود دارد، اشتغال و کارآفرینی در این زمینه قابل توجه نیست و بسیار جای کار دارد. لذا در واقع باید برای دانشجویان فعال در عرصه هنر و صنایع خلاق هسته ها و واحد های فناور راه اندازی شود.
معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: باتوجه به اینکه دبیرخانه حوزه علوم انسانی و اسلامی در استان قم فعالیت دارد، یک طرح ویژه ای در حوزه اشتغال در این صنایع خلاق که از جمله در دانشگاه حضرت معصومه(س) فعال است در نظر داریم که امیدواریم به نتیجه برسد.
دکتر محمدعلی نژاد خاطر نشان کرد: قطب حوزه علوم انسانی و اسلامی، استان قم است و در رشته هایی همچون مدیریت و حسابداری نیز لازم است به دانشجویان کمک شود تا در نهایت به یک اشتغال و کارآفرینی در کنار تحصیل بپردازند، ایجاد شبکه توسط نرم افزار، توسعه نرم افزاری و خدمات نیز در همین دانشگاه حضرت معصومه(س) توسط دانشجویان رشته‌های مذکور می‌تواند شکل بگیرد.
پتانسیل بالای دانشگاه حضرت معصومه(س) در حوزه صنایع خلاق
دکتر مریم بردبار، رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) ضمن خیر مقدم به معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همراهان او، عنوان کرد: دانشجویان دانشگاه حضرت معصومه(س) در رشته هنر بسیار فعال هستند و این دانشگاه پتانسیل بسیار خوبی برای صنایع خلاق دارد.
وی افزود: از آن‌جا که این دانشجویان همگی خانم هستند ظرفیت بسیار خوبی است تا در بستر آن، مشاغلی مرتبط با بانوان در این عرصه در استان قم شکل گرفته و فعال شود.
تلاش جدی دانشگاه حضرت معصومه(س) در جهت اشتغال بانوان همراه ضمن حفظ حرمت اجتماعی آنان
همچنین حجت الاسلام و المسلمین آخوند زادده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حضرت معصوه(س) اظهار کرد: کارآفرینی برای بانوان متناسب با موقعیتی که در جامعه دارند ضرورت زیادی را می‌طلبد، این دانشگاه تنها دانشگاهی است که در این زمینه کار جدی انجام داده است تا علاوه بر حفظ حرمت بانوان در جامعه، حضورآن ها به عنوان نیمی از جمعیت جامعه اسلامی متبلور شود.
وی بیان کرد: مسئولین استانی نیز در تحقق این امر تلاش کرده و دانشگاه را در این زمینه همراهی کرده‌اند، قطعا می توان برای بانوان فعالیت های اجتماعی تعریف کنیم بدون اینکه مفسده هایی که امروز در جامعه برخی درگیر آن هستند، به وجود نیاید.
دکتر روح الله عباسی شورشجانی، معاون اداری و مالی دانشگاه نیز در این جلسه عنوان کرد: موضوع مد ایرانی اسلامی یکی از ماموریت‌های دانشگاه حضرت معصومه(س) است، در انجام این ماموریت مسائل و مشکلاتی وجود دارد که یکی از این مشکلات، نبود فضا و امکانات کافی و مناسب است که امیدواریم با همکاری و همیاری مسئولان این مسئله هرچه زودتر حل شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا