2 کارخانه در همدان نشان استاندارد دانش بنیان گرفتند

سرپرست اداره استاندارد استان همدان گفت: در دو سال گذشته دو کارخانه در همدان توانستند نشان استاندارد دانش‌بنیان دریافت کنند.

امیرمسعود مجیدی در جمع خبرنگارانبا اشاره به ورود اداره استاندارد به استانداردسازی محصولات دانش‌بنیان استان گفت: سازمان ملی استاندارد بر خدمات پس از فروش خودرو و لوازم خانگی نیز نظارت دارد.

وی در خصوص استاندارد آرد و نان نیز تجدید نظر و استاندارد ۱۰۳ آرد ابلاغ شده، آرد مشمول استاندارد اجباری است و تمام ۹ واحد تولیدکننده آرد در استان دارای پروانه استاندارد هستند.

وی بیان کرد: نان‌های تیره از لحاظ سلامتی بهتر است و باید در این زمینه فرهنگ‌ عمومی را تغییر داد چون مردم نان سفید را می‌پسندند، نانوایی‌ها سعی می‌‌کنند از آردهایی که سبوس کمتری دارند و روشن هستند، استفاده کنند تا مورد قبول آنها باشد در حالی که نان سالم، نان تیره است.

مجیدی با بیان اینکه خوشبختانه کمترین مشکل را در حوزه آب داریم افزود: در حوزه آلودگی هوا و آب ما وظیفه‌ای نداریم و سازمان‌هایی چون محیط‌ زیست متولی هستند.

وی ادامه داد: اما با توجه به درخواست سازمان‌های نظارتی در مورد استاندارد این نوع آب هم ورود کردیم و نتایج را به سازمان متولی دادیم، آب معدنی آبی است که مستقیما از منبع آب، تصفیه فیزیکی شده و بسته‌بندی می‌شود و هیچ تغییرات خاصی روی آن صورت نمی‌گیرد اما آب تصفیه شده آبی است که تغییرات فیزیکی و … روی آنها انجام می‌شود.

سرپرست اداره استاندارد استان همدان با اشاره به ۵۹ مورد صدور پروانه اجباری از ابتدای امسال در استان افزود: امسال ۱۴۵ پروانه استاندارد تمدید و ابطال شده است.

وی با اشاره به صدور ۶ مورد پروانه استاندارد تشویقی یا اختیاری گفت: بیش از یک‌هزار مورد بازرسی از واحدهای زیرپوشش انجام شده که بازرسی فنی صنایع انرژی‌بر بیش از ۴۶ مورد بوده است.

مجیدی با اشاره به اینکه از یک‌هزار و ۳۶۵ مورد از واحدهای تولیدی نمونه‌برداری انجام شده است عنوان کرد: طبق طرح طاها بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ بازرسی را تا پایان سال انجام می‌دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا