سلامت و ایمنی در محیط کار یکی از ارکان مهم توسعه منابع انسانی است

رییس جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به فرارسیدن روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، ضمن تبریک این روز به متخصصان و دست‌اندرکاران این حوزه، ایمنی و بهداشت حرفه‌ای را مؤلفه‌ی اساسیِ حفظ و بقای هر کسب‌وکاری برشمرد و هزینه‌کردن در این راستا را بهترین نوع سرمایه‌گذاری باهدف بهره‌وری سازمانی دانست.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر حمید حمزه‌زاده، رییس جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار کارگران که فرمودند ” مسئله مهم دیگر ایمنی نیروی کاری است، نیروی کار بایستی در محیط کار دچار آسیب نشود.” را  مایه دلگرمی و همچنین نقشه راه سازمان ها و مراکز مسئول در حوزه ایمنی و بهداشت کار دانست.

دکتر حمید حمزه زاده با اشاره به خدمات مرکز تخصصی HSSE در جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: در راستای حفظ و صیانت از نیروی انسانی به‌عنوان سرمایه عظیم ملی، با راه‌اندازی مرکز تخصصی HSSE و مدیریت خطر، در کنار خدمات متنوع تخصصی و فوق‌تخصصی مرتبط با حوزه سلامت، ایمنی، امنیت، محیط‌زیست و مدیریت خطر، در جهت تدوین و ارائه بسته‌های خدمتی مرتبط با سلامت شغلی کارکنان در محیط کار، تلاش‌های ارزشمندی را به طور ویژه برنامه‌ریزی و اجرا نموده و آماده ارائه این خدمت و هرگونه همکاری و مشارکت با صنایع و کارخانجات، شهرک‌های صنعتی، دانشگاه‌ها و نهادهای آموزشی و پژوهشی، مجتمع‌ها و مراکز تحقیقاتی مرتبط با حوزه HSE، است.

وی بیان کرد: روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، فرصتی مغتنم برای تقدیر از تلاشگرانی است که با مهر و امید، روحیه‌ای سخت‌کوش و خستگی‌ناپذیر، در شرایط سخت و دشوار، رسالت سنگین حفظ سلامت شغلی افراد را بر دوش می‌کشند. جهادگرانی که با توان خود در این راه کوشیده و با تلاشی مضاعف در مسیر سلامت شغلی و حرفه‌ای جامعه به‌ویژه جامعه خدوم و زحمت‌کش کارگری، دست از هیچ کوششی فروگذار ننموده‌اند.

گفتنی است، هر ساله به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای مصادف با 28 آوریل و مقارن با 8 اردیبهشت، شعاری از سوی سازمان بین‌المللی کار (ILO) طراحی و عرضه می‌شود که شعار سال جاری (1403 شمسی و 2024 میلادی)، ” زمان رو به اتمام است، هم اکنون از ایمن وسالم بودن محیط کار خود در شرایط تغییرات اقلیمی اطمینان حاصل کنید. ”  تعیین شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا