شروع کمپ توانمندسازی صادراتی در سیستان و بلوچستان

کمپ توانمندسازی صادراتی IHTECC

با حمایت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، کمپ توانمندسازی صادراتی برگزار می شود. این کمپ توانمندسازی به همت باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان و برای شرکت های حاضر در پارک علم و فناوری سیستان و بلوجستان برگزار می شود. بیش از 260 شرکت تحت پوشش پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در حال فعالیت هستند. این مرکز امکانات خوبی برای توسعه و پیشرفت استارتاپ ها ایجاد کرده است. برنامه های پیش بینی شده برای این کمپ توانمندسازی شامل موارد زیر است:

تحلیل بازارهای بین‌الملل با ابزارهای مرکز تجارت جهانی (ITC)

خانم کهنسال مدیر کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری و باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان در روز اول کمپ توانمندسازی در یک دوره 8 ساعته، اقدام به آموزش تحلیل بازارهای بین الملل با ابزارهای مرکز تجارت جهانی International Trade Center می کند. آشنایی با ابزارهای تجارت جهانی یک دیدگاه قوی و پشتوانه ی مطالعات کتابخانه ای قوی برای شرکت ها به وجود می آورد. جهت اطلاع از جزئیات این دوره آموزشی اینجا را بخوانید.

آشنایی با ابزارهای صادراتی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان

آقای مهندس قدمگاهی؛ مدیر کل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری در روز دوم کمپ توانمندسازی صادراتی ابزارهای صادراتی معاونت علمی را برای شرکت ها توصیف می کنند.

بررسی و تحلیل بازار کشورهای همسایه

آقای دکتر انزلیچی؛ رئیس انجمن شرکت های مدیریت صادرات ایران به صورت مجازی در کمپ توانمندسازی صادراتی پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان حاضر می شود. وی بازار کشورهای همسایه را برای شرکت ها بررسی و تحلیل می کند.

قوانین، مقررات و توافق نامه‌های ایران با کشورهای هدف صادراتی

چهارمین بخش برنامه مربوط به قوانین و مقررات توافق نامه های ایران با کشورهای هدف صادراتی است. آقای دکتر سیدی؛ مشاور امور بین الملل و توافق های تجاری سازمان توسعه تجارت به بررسی آن می پردازد.

آشنایی با موضوعات حقوقی در قراردادهای بین‌المللی

موضوعات و مسائل حقوقی از مهم ترین چالش های پیش روی شرکت هاست که آشنایی با آن می تواند کمک بزرگی به شرکت ها در طی مسیر رشد کند. آقای خلیلی؛ پژوهشگر و مشاور عالی حقوق کسب و کار در کمپ توانمندسازی صادراتی شرکت ها را با این مسائل آشنا می کنند.

آشنایی با فرآیند دانش‌بنیان شدن شرکت‌ها

بسیاری از شرکت ها به صورت دقیق با فرآیند دانش بنیان شدن شرکت ها آشنا نیستند. برخی سوالات مختلفی در مراحل مختلف بارگزاری مستندات دارند. همچنین بسیاری از شرکت ها سوالاتی در مورد نظام جدید دانش بنیان دارند. از این رو آقای مهندس فتح الهی؛ معاون دفتر ارزیابی معاونت توسعه شرکت های دانش بنیان در کمپ توانمندسازی صادراتی این فرآیند را برای شرکت ها توصیف می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا