اتصال جهاد دانشگاهی به دانشگاه های دنیا تقویت شود

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت : اتصال جهاد دانشگاهی هرمزگان با دانشگاه های بزرگ کشور و بین المللی تقویت شود چرا برخی از صنایع مدعی هستند دانشگاه های هرمزگان توانایی علمی پاسخگویی نیازهای ما ندارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان امروز چهارشنبه در دیدار مسلمی‌نائینی رئیس جهاد دانشگاهی کشور، با ذکر این نکته که جهاد دانشگاهی به کارهای بر زمین مانده ورود می‌کند، اظهار کرد: استان هرمزگان ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه‌های مختلف را در خود جای داده است که چندین هزار کیلومتر نوار ساحلی، جزایر گوناگون و اشراف به ۲ دریای عمان و خلیج‌فارس از جملع این ظرفیت‌ها است.

وی، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص جزایر و سواحل مکران، بیان کرد: وسعت جزیره قشم، از ۲۰ کشور دنیا بالاتر است و ظرفیت‌های خیلی خوبی در زمینه جزایر داریم که متاسفانه نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های این منطقه به خوبی استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اقدامات خوبی که در حوزه صنعت، پتروشیمی و توسعه صنایع در حال انجام است، مطرح کرد: حضور جهاد دانشگاهی در بخش‌های علمی توسعه‌ای استان هرمزگان می‌تواند در تقویت نقش جهاد دانشگاهی در روند توسعه استان اثرگذار باشد.  حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که همواره یکی از موضوعات مورد تاکید در جلسات با مدیران، تعامل با جهاد دانشگاهی است، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی برای ارائه ظرفیت‌های خود باید رابطه خود با دانشگاه‌ها و صنایع بزرگ استان را از طریق ایجاد دفاتر نمایندگی تقویت کنند.

وی خاطرنشان کرد: حضور جهاد دانشگاهی در کمیته‌ها و مجموعه‌های دانشگاهی باید پر رنگ‌تر شود و دفتری در دانشگاه‌های استان هرمزگان راه‌اندازی شود.

 امام جمعه بندرعباس، توجه به نخبگان دانش‌آموزی را یکی از نقاط قوت جهاد دانشگاهی هرمزگان دانست و مطرح کرد: حلقه اتصال اقدامات پژوهشی و خلاقانه دانش‌آموزی به خوبی توسط جهاد دانشگاهی ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به اهمیت سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، گفت: هنوز بسیاری از مدیران و بدنه علمی کشور ایران را به عنوان یک کشور دریایی نپذیرفته‌اند. در طول تاریخ حاکمان ایران وقتی به دریا می‌رسیدند متوقف می‌شدند دقیقا برعکس کشور بریتانیا که استعمار خودرا از طریق دریا بر جهان گسترانید.

  وی با اشاره به این نکته که امیدوارم در آینده شاهد پژوهش‌ها و تحقیقات علمی در حوزه اقتصاد دریا توسط جهاد دانشگاهی باشیم، اظهار کرد: اتصال جهاد دانشگاهی استان هرمزگان با دانشگاه‌های بزرگ کشور و دانشگاه‌های بین‌المللی باید تقویت شود؛ چراکه برخی از صنایع مدعی هستند برخی از دانشگاه‌های هرمزگان توانایی علمی پاسخگویی به نیازهای ما را ندارند که توصیه کرده‌ام موضوعات علمی از طریق دانشگاه‌ها و جهاد دانشگاهی با سایر دانشگاه‌های برتر کشور و جهان پیگیری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا