برگزاری نمایشگاه علم و فناوری نانو در استان هرمزگان

نهاد ترویجی دانشجویی دانشگاه هرمزگان نمایشگاه علم و فناوری نانو با عنوان «هرمزگانانو» را با محوریت آموزش و ترویج مفاهیم نانویی ‌برگزار کرد.

با هدف توسعه فزاینده فناوری نانو و تحقق اهداف ترویجی ستاد، نمایشگاهی با عنوان «هرمزگانانو» را در بازه زمانی ۲ تا ۷ دی‌ماه سال‌جاری در دانشگاه هرمزگان برگزار کرد. آیین افتتاحیه این نمایشگاه در روز ۲ دی‌ماه با حضور رئیس و تعدادی از اعضای هیئت رئیسه دانشگاه برگزار شد.

این نمایشگاه که با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه برگزار شد، دارای ۷ بخش زیر بود:

  • بخش اول: در این بخش اعضای اصلی نهاد ترویجی مفاهیم پایه و مقدماتی فناوری نانو را به مخاطبین ارائه می‌کردند.
  • بخش دوم: در این بخش ساخت نانوذرات به همراه واکنش‌های شیمیایی جذاب ارائه می‌گردید.
  • بخش سوم: در این بخش، در چند غرفه کاربرد‌های فناوری نانو در صنایع مختلف، کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین علوم دریایی معرفی شد.
  • بخش چهارم: در این بخش ستاد نانو، برنامه‌های حمایتی آن و مسابقه ملی نانو معرفی شد.
  • بخش پنجم: این بخش با عنوان «کافه نانوس» اختصاص به بازی‌ها و سرگرمی‌های علمی بازدیدکنندگان داشت.
  • بخش ششم: این بخش به صورت اختصاصی به آشناسازی دانش‌آموزان با مفاهیم اولیه نانویی می‌پرداخت.
  • بخش هفتم : پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شهید قاسمی استان هرمزگان فعالیت‌های ترویجی خود در سال‌های اخیر را در این بخش ارائه کرد.

تعدادی از مسئولان دانشگاه هرمزگان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های مختلف استان و مدیران اداره کل آموزش و پرورش استان از این نمایشگاه بازدید کردند. همچنین با توجه به هماهنگی صورت‌گرفته با سایر دانشگاه‌های استان، اداره کل آموزش و پرورش استان و صنایع مختلف، این نمایشگاه میزبان بیش از ۸۰۰ دانشجو، ۵۰۰ دانش‌آموز و تعدادی صنعتگر فعال در سطح استان بود.

در حاشیه این نمایشگاه و با هدف ارتباط هرچه بیش‌تر، رویداد «ایده‌شو» در حوزه فناوری نانو جهت استفاده از فناوری نانو برای حل چالش‌های و توسعه ایده‌های نوآورانه برگزار شد. در این رویداد، نمایندگان صنایع مرتبط با حوزه‌های آب و فاضلاب و انتقال گاز ضمن شنیدن ایده‌ها و طرح‌های مطرح‌شده از سوی دانشجویان و اعضای هیئت علمی، برخی از چالش‌ها و مسائل فعلی خود را به منظور آشنایی بیش‌تر دانشگاهیان و تعریف طرح‌های پژوهشی به منظور رفع آن‌ها ارائه کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا