این استارتاپ ایرانی از گم شدن وسایلتان جلوگیری می‌کند

فایندیما- محصول این شرکت که به زودی فروش آن آغاز خواهد شد- یک وسیله کوچک است که می‌تواند با وصل شدن به کیف پول شما، دسته‌کلید و یا سایر وسائلتان هنگامی که ممکن است آنها را گم کنید به شما هشدار دهد. فایندیما یک وسیله مبتنی بر مکان است که از طریق بلوتوث با یک اپلیکشن تلفن همراه کار می‌کند. وقتی کلیدهای خود را در رستوران جا می‌گذارید، تلفن شما شروع به لرزش می‌کند و زمانی که فاصله بین شما و وسیله متصل به فایندیما بیش از حد شود، یک پیغام هشدار بر روی صفحه گوشی‌تان ظاهر می‌شود و به شما هشدار می‌دهد.

این استارتاپ ایرانی از گم شدن وسائلتان جلوگیری می‌کند - فردانما - آینده صنعت و فناوری ۵

این وسیله به صورت معکوس نیز کار می‌کند. وقتی گوشی شما گم می‌شود، به جای اینکه از دوستتان بخواهید تا به شما زنگ بزند تا بتوانید گوشی خود را پیدا کنید، می‌توانید دکمه روی فایندیما را فشار دهید تا گوشی شما زنگ بخورد، حتی اگر در حال سکوت باشد.

اپلیکیشن ژرمینال همچنین دارای یک ویژگی ردیابی مکانی نیز هست که آخرین مکان شناخته شده وسیله شما را زمانی که از طریق بلوتوث متصل بوده است ردیابی می‌کند. همچنین می‌تواند زمانی که به وسیله خود نزدیک می‌شود مجدداً وصل شده و از طریق یک لرزش به شما اطلاع‌رسانی کند.

ژرمینال در حال حاضر از طریق یک استارتاپ محلی برای سرمایه‌پذیری جمعی (کرودفاندینگ) در حال جذب سرمایه است تا بتواند تولید انبوه فایندیما را آغاز کند. امیر احسانی یکی از بنیانگذاران ژرمینال می‌گوید: «به عنوان یک استارتاپ فعال در حوزه اینترنت اشیاء در ایران یکی از بزرگترین مشکلات ما تولید انبوه است. کمبود منابع برای تولید از یک طرف و هزینه زیاد تحقیق و توسعه از طرف دیگر دو مانع اصلی پیش روی استارتاپ‌های فعال در حوزه اینترنت اشیاء در ایران هستند. تیم ژرمینال در حال حاضر فایندیما را پیش‌فروش می‌کند تا بتواند وارد فاز تولید انبوه شود. طراحی و توسعه این محصول توسط یک تیم در تهران انجام گرفته و تولید انبوه این محصول باید به یک کشور خارجی برون‌سپاری شود که این موضوع نیز یکی از موانع پیش روی تولید سخت‌افزار در ایران است.

این استارتاپ ایرانی از گم شدن وسائلتان جلوگیری می‌کند - فردانما - آینده صنعت و فناوری ۶

به گزارش فردانما،در حال حاضر ژرمینال در حال تمرکز بر بازار ایران است و به زودی سراغ بازارهای بین‌المللی نیز خواهد رفت. خیلی دور نخواهد بود که ببینیم محصولات استارتاپ‌های ایرانی به سایر کشورهای جهان صادر می‌شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا