جایزه جهانی رویان قرمز به باشگاه یاران مثبت تهران تعلق گرفت

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی تهران، جایزه روبان قرمز (Red Ribbon Award) سال 2016 از بین هزار نامزد از بیش از 120 کشور به 10 سازمان برتر از 10 کشور اهدا شد.
امسال جوایز در پنج حیطه شامل 'سلامت و رفاه'،'کاهش نابرابری'،'برابری جنسیتی'، 'جوامع منصف، صلح آمیز و جامعه شمول' و ' مشارکت های جهانی' اهداء شد که باشگاه یاران مثبت تهران در گروه 'برابری جنسیتی' موفق به کسب جایزه شد.
جایزه روبان قرمز اولین بار در سال 2006 میلادی اهداء شد و از آن به بعد هر دو سال یکبار در کنفرانس بین المللی ایدز، اعطاء می شود.
این 10 سازمان مردم نهاد به دلیل فعالیت های الهام بخش و راهبری برجسته خود در زمینه ایدز در سطح اجتماع در راستای پایان بخشیدن یا کاهش دادن اثرات شدید همه گیری ایدز موفق به کسب جایزه روبان قرمز سال 2016 شده اند. 
این سازمان ها جوایز خود را در مراسمی ویژه در بیست و یکمین کنفرانس بین المللی ایدز (AIDS 2016) که در شهر دوربان کشور آفریقای جنوبی برگزار شد، دریافت کردند. در این کنفرانس، سازمان های برنده نشستی تحت عنوان 'فضای گفتمان اجتماعی' برگزار کردند.
به گفته میشل سیدیبه، مدیر اجرائی برنامه مشترک سازمان ملل در زمینه ایدز، جوامع محلی در شرایط جغرافیایی و فرهنگی مختلف نشان داده اند که پایان دادن به ایدز امکان پذیر است. شهامت، نوآوری و راهبری آنها کمک کرده تا موانع کنارگذشته شود و ما بهتر بتوانیم به نیازهای افرادی که از همه بیشتر تحت تاثیر این همه گیری هستند، پاسخ دهیم. 
در مراسم ویژه اهدای جوائز روبان قرمز، دکتر علی نقی به عنوان نماینده باشگاه یاران مثبت تهران حضور داشت .
اهدای این جایزه جهانی با مشارکت AIDS 2016، شبکه جهانی افرادی که با اچ.آی.وی زندگی می کنند، انجمن بین المللی زنانی که با اچ.آی.وی زندگی می کنند، شورای بین المللی سازمان های خدمات رسان در زمینه ایدز، و برنامه کمک های توسعه ایرلند برگزار می شود. هیاتی متشکل از نمایندگان سازمان های مردم نهاد از کشورهای مختلف نامزدهای نهایی را از میان فهرست منتخب هیات های داوری منطقه ای انتخاب می کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا