پنگوئن های کوچک، دسته جمعی به دنبال غذا می روند

سیناپرس: پنگوئن های کوچک، کوچکترین گونه شناخته شده پنگوئن در دنیا هستند که تنها در جنوب استرالیا، نیوزلند و نیز جزایر چاتام زندگی می کنند. این پنگوئن ها بیشتر عمر خود را در جستجوی غذا می گذرانند.

ما هنوز اطلاعات چندان مناسبی در مورد شیوه های غذایابی در پرندگان دریایی نداریم و دلیل آن نیز سختی مشاهده تمام فعالیت های این حیوانات و نیز تحت نظر گرفتن آنها در مناطق دوردست است.

با این حال، ماود برلینکورت و جان آرنولد، دو پژوهشگر از دانشگاه دیکین استرالیا با استفاده از موقعیت یاب جی.پی.اس توانستند اطلاعاتی در مورد شیوه غذایابی پنگوئن های کوچک در طول فصل غذایایی جمع آوری کنند. اطلاعات موقعیت هر پنگوئن در سه دسته اصلی «همراه نبودن با سایر پنگوئن ها»، «همراهی در حین حرکت از سمت کلونی  یا به سمت آن» و نیز «همراهی در طی سفر غذایابی و یا شیرجه زدن در آب» طبقه بندی شد.

دانشمندان با این طبقه بندی متوجه شدند که هر پنگوئن کوچک در حدود 70 درصد از موارد با سایر پنگوئن های کوچک همراه بود، در 50 درصد از موارد با سایر پنگوئن ها شیرجه می زد و از همه جالب تر اینکه در 40 درصد از موارد، همزمان با بقیه در آب شیرجه می زد.

این یافته نشان می دهد پنگوئن های کوچک با صورت گروهی به دنبال غذا می روند، ممکن است حرکات آنها زیر آب به صورت همزمان باشد و احتمالاً برای شکار و استفاده از یک مجموعه غذایی با یکدیگر همکاری می کنند.

redorbit  :منبع 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا