گزارشی از آرتمیس در مدار ماه

به گزارش سیناپرس، سازمان فضایی ناسا در ماموریت جدید خود موفق شد فضاپیمای ویژه ای را با هدف انجام ماموریت آرتمیس به مدار ماه اعزام کند. گزارش ها نشان می دهد این فضاپیما سه چهارم مدار ماه را پیموده و در حال اجرای موفق ماموریت است.

فاز نخست ماموریت آرتمیس با هدف اکتشاف ماه که توسط فضاپیمای اوریون در حال انجام است، با موفقیت پیش رفته و به گفته مقامات سازمان فضایی ناسا تاکنون  سه چهارم این ماموریت کامل شده است.

در حال حاضر آرتمیس ۱ با حداقل ارتفاع ۱۱۱ کیلومتری از سطح ماه به نیمه تاریک ماه خواهد رسید. به این ترتیب شاهد هستیم که ماموریت آرتمیس در فاز نخست خود بسیار فراتر از جاه طلبانه ترین ماموریت آپولو پیش رفته و دستاوردهای مهمی را به ارمغان آورده است.

به گزارش سیناپرس،هدف اصلی ماموریت فعلی، آماده سازی و ایجاد زمینه مناسب برای اجرای ماموریت آرتمیس ۲  است. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، در مرحله بعدی، کپسول اوریون سه فضانورد آمریکایی و یک کانادایی را به عنوان نخستین خدمه اختصاصی ماه پس از ماموریت آپولو به مدار ماه منتقل خواهد کرد.

مهمترین دستاورد مورد انتظار در فاز دوم ماموریت آرتمیس، دریافت تصاویر با کیفیت بالا از سطح ماه در مقیاسی است که بیشتر انسان ها قبلاً هرگز ندیده اند. در تمام این مدت، ماژول لاکهید مارتین شکارچی و ماژول خدمات اروپایی ایرباس در خارج از مدار زمین بدون نقص به فعالیت خود ادامه داده و به این ترتیب ماموریتی شگفت انگیز و بسیار مهم در مطالعات فضایی اجرا خواهد شد.

به گزارش سیناپرس، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، فضاپیمای آرتمیس در ۱۱ دسامبر یعنی حدود ۲۰ روز دیگر به زمین بازگشته و در اقیانوس سقوط می کند.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده

منبع: autoevolution

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا