ضرورت انجام مناظرات دانشجویی در راستای دانش‌افزایی و حل معضلات جامعه

دکتر خسرو عزیزی در گفت‌وگو باایسنا، اظهار کرد: رعایت قانون در طول برگزاری مناظرات دانشجویی در دانشگاه‌ها ضروری است.

وی با بیان اینکه موضوعاتی که در جامعه محسوس است باید در مناظرات به بحث گذاشته شود، بیان کرد: در برگزاری مناظرات با توجه به اینکه امسال به نام اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل مزین شده باید از موازی‌کاری اجتناب شود.

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه قبل از انجام مناظره موضوع مورد بحث در شورای فرهنگی دانشگاه مطرح می‌شود، افزود: نیاز است مناظرات در راستای دانش‌افزایی و حل معضلات جامعه مطرح شوند.

عزیزی با تأکید بر اینکه باید در مناظرات دانشجویی تعادل رعایت شود، یادآور شد:به عنوان مثال چنانچه قرار باشد مناظره‌ای بین کاندیداهای مجلس برگزار شود باید یک نفر اصلاح‌طلب، یک نفر اصولگرا و یک نفر مستقل حضور داشته و صحبت کنند.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: نیاز است مسأله حجاب، هویت زن، رفتار اجتماعی، استکبارستیزی به مناظره گذاشته و از متفکران صاحب‌نظر و خوشنام در مناظرات دعوت شود.

وی با بیان اینکه با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید آرامش در دانشگاه برقرار شود، افزود: چنانچه مناظرات حاشیه‌دار در دانشگاه‌ها برگزار شود نه تنها اثری ندارد بلکه فضا را ملتهب کرده و اثر حاشیه بیشتر از اصل موضوع خواهد بود.

عزیزی با اشاره به اینکه نباید در مناظرات همدیگر را تخریب کنیم، بیان کرد: دانشگاه محل تضارب افکار و کار سیاسی است، البته در چارچوب قوانینی که نظام اجازه داده است.

رئیس دانشگاه لرستان گفت: دانشگاه محل سیاسی‌کاری نیست و معتقدم که خلاقیت در محیط سکون و راکد ایجاد نمی‌شود بلکه باید محیط با نشاط باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا