سند دانشگاه اسلامی به گفتمان تبدیل نشده است

حجت الاسلام و المسلمین "میرمجید سیدقریشی" در نشست هم‌اندیشی و اطلاع‌رسانی و ارزیابی شرایط فرهنگی و سیاسی دانشگاه‌های استان یزد که با حضور معاونان فرهنگی دانشگاه‌های استان یزد و مسؤولان دفاتر نهاد استان در داشگاه یزد برگزار شد، با اشاره به ایام سالگرد ارتحال امام راحل(ره)، عنوان کرد: احیای مجدد ملت اسلامی از امام خمینی(ره) شروع شد و ایران اسلامی کم کم به عزت واقعی خودش رسید.

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که مسائل فرهنگی در جامعه بر همه مسائل مقدم است، بیان کرد: یک جامعه فرهنگی و دانشگاهی، علم پرور خواهد بود لذا فرهنگ نیاز به سازماندهی دارد و مسئولیت فرهنگی به دوش روسا و معاونان دانشگاه‌هاست.

سیدقریشی خاطرنشان کرد: فرهنگ نیاز به برنامه‌ریزی دارد و هر برنامه‌ای نیاز به راهبردهای پیشین دارد و سند بالادستی در دانشگاه نباید در بایگانی‌ها بماند و مهمترین چیزی که در زمینه مسائل فرهنگی باید مد نظر قرار بگیرد "سند دانشگاه اسلامی " است و متاسفانه این سند به گفتمان تبدیل نشده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: نظام ما بر اساس مردم‌سالاری دینی اداره می‌شود و اگر بخواهیم بر اساس سلایق خودمان کشور را اداره کنیم، قطعاً موفق نخواهیم شد و ما از این نظام‌های مختلف به نظام امام و امت رسیده‌ایم و اگر به فرامین امام و رهبری عمل شود، هیچ آسیبی به ما نمی‌رسد.

این مسئول در ادامه ابراز کرد: الان در نظامی هستیم که عقلانیت و عزت و مردم سالاری و حقوق انسانی در آن رعایت می‌شود و همه کشورهای اسلامی نگاهشان به کشور ماست و این در تاریخ این کشور بی‌نظیر است.

سیدقریشی در پایان نیز یادآور شد: قرائت اسلام ناب و گفتمان جمهوری اسلامی، امروزه در اثر فجایعی که قرائت تکفیری از اسلام به بار آورده است، مورد اقبال و استقبال قرار گرفته است.

"محمدصالح اولیاء" رئیس دانشگاه یزد نیز در این مراسم با اشاره به وجه تسمیه معاونت فرهنگی و سیاسی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، گفت: نوع نگاه‌ها به حوزه‌های سیاسی و فرهنگی کاملاً متفاوت است به طوری که در حوزه سیاسی ممکن است یک جناحی با گرایش خاص سیاسی مدتی بر سرکار آید و برود، اما در مسائل فرهنگی، به دلیل ماهیت ویژه این امور ناگزیریم جدا از گرایش‌های سیاسی، به یک فهم و اقدام مشترک برسیم.

به گزارش ایسنا، اولیاء گفت: همه باید به کمک هم به همفکری و تعامل برسیم و سعی کنیم با کمک هم این مشکلات را حل کنیم و در حوزه‌های دانشگاه اگر بتوانیم به یک توافق برسیم درصد موفقیت بیشتر می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا