راه اندازی چهاركارگروه جدید درستادعلوم شناختی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، محمد تقی جغتایی افزود: درسال جاری این چهاركارگروه راه‌اندازی شده و هر یك از این كارگروه‌ها از ابتدای سال جاری فعالیت خود را در حوزه علوم شناختی آغاز كرده اند.
وی بیان كرد: پیش بینی می‌كنیم از طریق فعالیت‌های كمیته دانشجویی 4هزار دانشجو را از طریق برگزاری دوره‌های علوم شناختی، مسابقات، كارگاه، مدرسه علوم شناختی و همچنین برپایی سمینارهای مشترك بین دانشجویان مهندسی، پزشكی و سایر رشته‌ها تحت پوشش قرار دهیم.
جغتایی درباره برنامه‌های بخش آموزش ستاد در بخش دانش آموزی گفت: در این بخش نیز 20 هزار دانش‌آموزی را تحت آموزش‌های علوم اعصاب و شناختی قرار می‌دهیم، برای این منظور نیز در شیوه‌هایی دانش آموزی به صورت عملی و آزمایشگاهی با مباحث مغز و شناخت آشنا می‌شوند.
وی ادامه داد:همچنین برگزاری كلاس‌های علوم مغز و شناخت را در این بخش برای این افراد در مدارس كشور نظر داریم،مسابقات دانش آموزی نیز در این بخش قرار دارد كه در چند مرحله برگزار می‌شود كه سال گذشته مرحله نخست این مسابقات برگزار شد و اواخر اردیبهشت ماه نیز مرحله دوم این مسابقات برپا می‌شود، همچنین ستاد تنظیم درسنامه‌ای در خصوص آموزش‌های كلاسی دانش آموزان در حوزه مغز و شناخت را در نظر دارد.
وی بیان كرد: برگزاری مدرسه بین‌المللی با همكاری ایبرو را نیز امسال شاهد هستیم نخستین مدرسه بین‌المللی ایبرو در حوزه علوم اعصاب نیمه دوم اردیبهشت ماه در دانشگاه شهید بهشتی با همكاری انجمن علوم اعصاب و دیگری مدرسه بین المللی در حوزه شناختی است كه به نقشه براری مغز اختصاص دارد كه هر دو این برنامه‌ها با حمایت ستاد برگزار می‌شود، البته نیمی از شركت كنندگان این مدارس از خارج از كشور و مابقی شركت كنندگان داخلی هستند.
مشاور ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در امور آموزش درباره سایر فعالیت های ستاد در حوزه توانبخشی شناختی ابراز كرد: در كارگروه توانبخشی شناختی نیز اهدافی همچون تهیه درسنامه‌ها، ترویج در دانشگاه‌ها، برپایی كارگاه‌ها و گسترش حوزه توانبخشی شناختی در سطح مراكز درمانی و آموزشی را پیگیری می‌كنیم، همچنین با همكاری بهزیستی كارگروه افزایش توانایی‌های شناختی و مغزی در كودكان راه‌اندازی شده تا مربیان مهدهای كودك و مدیران آن تحت آموزش در خصوص مغز و شناخت قرار گیرند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا