مونتاژ خودکار نانولوله‌های کربنی از طریق سیم پیچ تسلا

 گروهی از محققان در دانشگاه رایس برای ایجاد یک سیم طولانی شبیه تار عنکبوت، از یک توده نانولوله‌های کربنی با استفاده از نیروی میدانی تولید شده توسط یک سیم پیچ تسلا استفاده کردند.سیم‌پیچ تسلا یک مدار مبدل رزونانس است که در سال 1891 میلادی توسط نیکولا تسلا ساخته شد و از آن برای تولید ولتاژهای بالا، جریان‌های نسبتا زیاد و الکتریسیته متناوب با فرکانس‌های بالا استفاده می‌شود. تسلا از این مدار در پیکربندی‌های مختلفی استفاده کرد که شامل دو یا گاهی سه مدار الکتریکی رزونانس می‌شد. نیکولا تسلا از این سیم‌پیچ‌ها برای پیشبرد آزمایش‌های نوآورانه‌ از جمله در زمینه نورپردازی، فسفرسانس، تولید اشعه ایکس، پدیده جریان متناوب فرکانس بالا، برق‌درمانی و انتقال بی‌سیم انرژی الکتریکی استفاده کرد.

این سیم‌ها سپس می‌توانند انرژی میدان الکتریکی ایجاد شده توسط سیم پیچ تسلا را برای نیرودهی به یک مدار مهار کند. تیم محققان این روش جدید را Teslaphoresis نام گذاری کردند.

آنچه شما در تصویر مشاهده می‌کنید، مجموعه‌ای از آن سیم‌ها بوده که در حدود دو ال‌ای‌دی را تشکیل می‌دهند اما هیچ منبع قدرتی در مدار وجود ندارد. این سیم‌ها در واقع انرژی خود را برای روشن کردن دیودها از میدان سیم پیچ تسلا می‌گیرند. در ابتدا این سیم‌ها به سختی احساس شده و سطوح پایینی از نور را بوجود می‌آوردند اما با افزایش یافتن آنها ال‌ای‌دی‌ها نیز دارای نور بیشتری شدند.

این زمینه از سیم پیچ مجموعه از میدانهای الکتریکی را در هر نانولوله به ارتعاش درمی‌آورد و این تغییر بارهای مثبت و منفی در لوله باعث می‌شود که آنها به چین سیم‌های طولانی‌ تبدیل شوند.

این تیم بر این باورند این روش می‌تواند برای ایجاد انواع جدیدی از مدارهای خود مونتاژ شونده در آینده مورد استفاده قرار گیرد.به گزارش ایسنا، این یافته‌ها در مجله ACS Nano منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا