تلاش برای افزایش تعامل محققان داخل و خارج کشور با برگزاری جشنواره خوارزمی

 دکتر عبدالرضا صمیمی در بیست ونهمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی که صبح امروز در سالن اجلاس برگزار شد، با تاکید بر این که این رقابت علمی تراز اول تا کنون مسیر پرفراز و نشیبی را طی کرده است، اظهار کرد: بیست و نهمین جشنواره خوارزمی با پذیرش صدها طرح از داخل و 44 کشور جهان بستر حضور، تعامل و همفکری میان صاحبنظران و دانشمندان داخل و خارج را فراهم کرده است.

صمیمی با اشاره به روند برگزاری این دوره از جشنواره بین‌المللی خوارزمی یادآور شد: دبیرخانه جشنواره بین‌المللی خوارزمی پس از اعلام فراخوان از ابتدای خرداد ماه امسال تا پایان مهلت مقرر درمجموع 628 طرح را در پنج محور پذیرش کرده است.

وی، تعداد طرح‌های دریافت شده به دبیرخانه این جشنواره را 402 طرح از پژوهشگران و فناوران داخل کشور دانست و خاطرنشان کرد: در بخش خارجی نیز 226 طرح از محققان 44 کشور جهان به این دوره از جشنواره ارسال شد.

به گفته وی، از تعداد 226 طرح 14 طرح از سوی محققان ایرانی خارج از کشور بوده است.صمیمی یادآور شد: این طرح‌ها در 16 گروه تخصصی مورد ارزیابی قرار گرفته است و هر گروه تخصصی متشکل از اساتید دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و متخصصان صاحبنظر بوده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا