نقش حفاظت از جنگل‌ها در کاهش انتشار CO2

در گزارش جدید موسسه New Climate Economy آمده است شیوه‌های صحیح استفاده از زمین با هدف حفاظت از مناطق جنگلی و کشاورزی آسیب‌دیده و نیز نگهداری از مناطق طبیعی می‌تواند تا سال 2030 میزان انتشار گاز دی‌اکسید کربن را به میزان چشمگیری کاهش دهد.

این گزارش که با عنوان حفظ و نگهداری از مناطق جنگلی و کشاورزی و افزایش بازدهی کشاورزی منتشر شد بر فوائد حفاظت از این مناطق تاکید کرده چرا که از جمعیت انسانی و جنگل‌های طبیعی محافظت می‌کند.

در این بررسی آمده است که شیوه‌های بهتر در به کارگیری زمین برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و سازگاری با تغییرات جوی ضروری است. همچنین آگاهی و تعهد به این تغییرات در این عرصه رو به رشد است. همکاری و مشارکت‌های سرمایه‌ای و ساختاربندی شده بین دولت‌های میزبان، سرمایه گذاران و جوامع مدنی می‌تواند این اقدامات مثبت را تسریع کند و انجام آنچه را که به تنهایی میسر نیست ممکن سازد.

در این گزارش آمده است، سرعت و شتاب لازم برای در نظر گرفتن اقدامی به منظور استفاده صحیح از زمین در بخش‌های خصوصی و عمومی رو به افزایش است. آلمان،‌ نروژ، انگلیس از تصمیم خود برای اختصاص یک میلیارد دلار بیشتر در حمایت از کاهش سالانه انتشار گازهای گلخانه‌ایِ حاصل از جنگل‌زدایی تا سال 2020 خبر دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت New Climate Economy، «هلن مونت فورد»، مدیر این موسسه نیز اظهار کرد: برای درک فوائد و منافع حفظ و نگهداری جنگل‌ها لازم است جهانِ در حال توسعه و توسعه‌یافته با یکدیگر مشارکت داشته باشند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا