کشف گونه جدید ویروس HIV در کوبا

روز گذشته منابع رسمی دولتی در کشور کوبا خبر از کشف نوعی ویروس جدید نقص سیستم ایمنی بدن انسان یا  human immunodeficiency virus که به صورت مخفف  HIV که نامیده می شود ، دادند .

به گزارش منابع پزشکی در کشور کوبا ، پزشکان این کشور با فرد بیماری رو به رو شده اند که  مبتلا به نوعی جدید و جهش یافته از این ویروس بود که با سرعتی بسیار زیاد سیستم ایمنی بدن را از کار انداخته و به ایدز تبدیل می شود .

پژوهش های انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی پدرو کوری Pedro Kouri  که از مراکز زیر مجموعه مرکز پزشکی استوائی در شهر هاوانا محسوب می شود ، نشان دهنده این موضوع است که ویروس اچ ای وی می تواند بین هشت تا ده سال در بدن انسان باقی مانده و طی این مدت به آرامی سیستم ایمنی را از کار انداخته و به ایدز تبدیل شود . در  حالی که در  این ویروس جدیدا  کشف شده ، این فرایند بسیار سریع صورت گرفته و بیمار طی سه سال از پا در می آید .  

ویروس نقص سیستم ایمنی بدن انسان که به اختصار اچ آی وی نامیده می شود ، عامل اصلی بیماری ایدز محسوب شده و در فعالیت خود به گلوبول های سفید و  لنفوسیت های تی CD4  T حمله کرده و عملکرد آن ها را مختل می کند . این ویروس از طریق هر نوع تماس خونی می تواند منتقل شده و تا کنون هیچ نوع درمان یا واکسن قطعی برای مبارزه با این بیماری ارائه نشده است . در حال حاضر تنها از طریق روش درمانی ضد ویروس می توان مدت زمان زندگی فرد بیمار را کمی افزایش داد . ویروس اچ آی وی از جمله ویروس ها ی آهسته گستر هستند که دوره مخفی بودن آن ها نسبتا طولانی است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا