باید کشور را از اقتصاد تک‌محصولی نجات دهیم

دکتر حمیدرضا طیبی در دیدار با استاندار خراسان جنوبی، توسعه فناورانه را اساس پیشرفت کشور دانست و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده‌اند توسعه علمی و فناورانه کشور می‌تواند بسیاری از معضلات و مشکلات را در بخش‌های مختلف مرتفع کند.

وی، تربیت نیروهای ماهر و متخصص در بخش‌های مختلف را از جمله وظایف جهاد دانشگاهی دانست و افزود: مزیت‌های بومی و نیازهای ملی در انجام کارهای پژوهشی و علمی در جهاد دانشگاهی توأمان مورد توجه قرار می‌گیرند.

رییس جهاد دانشگاهی به مزیت‌ها و توانمندی‌های خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: تکمیل مطالعات در بحث گیاهان دارویی و توسعه گیاهان استراتژیک در دستور کار مسؤولان جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی قرار دارد.

وجه‌اله خدمتگزار استاندار خراسان جنوبی نیز به جایگاه جهاد دانشگاهی در سیستم اداری کشور اشاره کرد و افزود: جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی، علمی و کاربردی است که می‌تواند به عنوان بازوی اجرایی مدیریت استان را در جذب نیروهای تحصیل کرده کمک کند.

وی افزود: کشور زمانی خواهد توانست به اقتدار و قدرت برسد که بتواند در مباحث علمی و فناوری به درجات بالا دست پیدا کند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث گیاهان دارویی دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی هستیم، گفت: خراسان جنوبی دارای ۸۰۰ نوع گیاه دارویی است که پرداختن به این مهم می‌تواند خراسان جنوبی را در بسیاری از شاخص‌ها ارتقا دهد .

خدمتگزار به جایگاه علمی و فنی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: مسؤولان ذیربط در جهاد دانشگاهی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا فارغ التحصیلان در رشته های مختلف علمی و تحصیلی بتوانند علم خود را به تولید و ارزش افزوده تبدیل کنند .

وی با بیان اینکه در حال حاضر در دوره پسا تحریم قرار داریم گفت : این امر فرصت بسیار خوبی برای توسعه همه جانبه کشور خصوصا در زمینه علمی فراهم آورده است که باید از آن نهایت استفاده را برد .

استاندار خراسان جنوبی، توسعه سرمایه‌گذاری را از سیاست‌های کاری مهم دولت تدبیر و امید در استان دانست و افزود : جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و علمی می‌تواند در این زمینه نقش مهم و اثرگذاری ایفا کند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز دراین دیدار با اشاره به اینکه گاه نگاه نامناسبی به نیروی انسانی جوان در جامعه ما وجود دارد، گفت: جهاد دانشگاهی باید بر شکوفایی استعداد نیروی انسانی تکیه کند.

‌حجت الاسلام علی رضایی ‌ گفت: ملت ما در ابعاد گوناگون گنج‌هایی را در اختیار دارد که گاه به درستی از آنها استفاده نمی‌کند.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: جهاد دانشگاهی مولود انقلاب اسلامی است که هدفش کاربردی کردن، عینی کردن و به نتیجه رساندن دستاوردهای علمی است که در این عرصه باید از ظرفیت دیگر دانشگاه ها نیز استفاده کند.

رضایی با اشاره به این که یکی از مزیت‌های مدیران جهاد دانشگاهی نگاه آینده‌نگر و توجه آنها به مسائل اصلی کشور است، افزود: گاه نگاه نامناسبی به نیروی انسانی جوان در جامعه ما وجود دارد.جهاد دانشگاهی باید بر شکوفایی استعداد نیروی انسانی تکیه کند چرا که با توجه به این ظرفیت می‌توانیم به قله های علمی برسیم.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در برنامه‌ریزی‌ها نباید مسائل فرعی جای مسائل اصلی را بگیرد، افزود: جابه جایی مدیران و مسؤولان امری طبیعی است اما تکیه باید بر بدنه کارشناسی و هوشمند کشور باشد که دولت‌ها را به یکدیگر پیوند می‌دهند.

به گزارش ایسنا ، رضایی یادآور شد: در خراسان جنوبی در حوزه قرآن و طب و قرآن و نجوم فعالیت‌هایی را شروع و پیگیری می‌کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا