مذهب بیش ازهرفعالیتی باعث شادی وآرامش انسان ها می شود

 به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، مطالعات گروهی از محققان دانشگاه اقتصاد لندن و دانشگاه پزشکی ارازماس، بعنوان بزرگترین و شاخص ترین دانشگاه پزشکی در اروپا بر نمونه مطالعاتی شامل بیش از 9 هزار میانسال، نشان می دهد اعتقادات مذهبی و شرکت در مراسم مذهبی در عبادتگاه ها بیش از هر فعالیت دیگری موجب آرامش روانی و شادی مردم می گردد.

نتیجه این تحقیقات نشان می دهد، رفتن به اماکن مذهبی اعم از مساجد ، کنیسه ، و کلیسا به عنوان تنها فعالیت این نمونه مطالعاتی، بیشترین و بارزترین تاثیرات را بر آرامش و شادی بر مردم را داشته است.
طبق این تحقیقات رفتن به عبادتگاه های مذهبی و حضور در مراسم دینی، حتی بیش از ورزش و فعالیت های داوطلبانه در امور انسان دوستانه که پیش از این استنباط می شد بیشترین نقش را در شادی و آرامش روانی انسان ها داشته باشد، موجب پیدایش آرامش و نشاط است.
دکتر مانی آلوارز میهمان این برنامه اذعان داشت، من به عنوان فردی مذهبی معتقدم، مشکلات این زمانه باعث شده نا آرامی های روحی و بیماری های روانی دامنگیر تمام انسان های این عصر باشد.
وی تصریح کرد شرکت در مراسم مذهبی، باعث تعادل جسم و روان می گردد و رویکرد دینی و باورهای مختلف، بعنوان کار آمدترین و همچنین ارزان ترین روش روان درمانی می تواند در درمان این مشکلات کارساز باشد و من همواره این راهکار را در کنار مراحل درمان به بیماران خود پیشنهاد می کنم.
وی اضافه کرد، شواهد نشان می دهد، تاثیرات عبادت باعث متناسب شدن فشار خون می شود و این آرامش جسمی و روحی حاصل از عبادت ، همچون از طریق انجام دادن ورزش به نوعی حاصل می شود ولی تاثیر پر رنگ تر در فعالیت های مذهبی، دور شدن ترس از ذهن انسان ها و امید به آینده می باشد .
به گفته این رسانه ، نتیجه تحقیقات انجام شده نشان داده است، شرکت در فعالیت های سیاسی و حزبی، در دراز مدت به عنوان بیشترین عامل در کم شدن شادی در انسان ها شناخته شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا