ایرانداک،نشست‌ تخصصی مدیریت اطلاعات پژوهشی برگزار می کند

 نشستی با عنوان «مدیریت اطلاعات پژوهشی: قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی» با دبیری دکتر فریبرز درودی، عضو هیئت علمی ایرانداک در سومین کنگره متخصصان علوم اطلاعات برگزار می‌شود.

این نشست روز یکشنبه ساعت 14 تا 16 در تالار 500 نفری قلم، با دبیری دکتر فریبرز درودی و با حضور دکتر فرهاد شیرانی، عضو هیئت علمی ایرانداک، پیام کبیری از وزارت بهداشت، و مهندس هاشمی طباطبایی از دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

گفتنی است، در این نشست درباره نابسامانی‌های ناشی از نبود مرجع واحد مستقل برای گردآوری، سازماندهی و مدیریت اطلاعات و همچنین تأثیر آن بر فرایندهای تصمیم‌گیری و نهادهای تصمیم‌گیر در کشور صحبت خواهد شد.

گفتنی است، ایرانداک، در غرفه‌ای برای ارائه محصولات و فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود افزون بر ارائه سامانه‌های خود، برای اولین بار سامانه آمار کتابخانه‌ها (آک) را برای بازدیدکنندگان ارائه خواهد کرد.

«سامانه آک» آمار و اطلاعاتی را از کتابخانه‌ها به کاربران ارائه می‌کند که بر پایه آن بتوانند از خدمات کتابخانه‌ها بهره‌برداری بهتری کنند. کاربران می‌توانند با جست‌وجوی کتابخانه‌ها بر پایه فیلدهای گوناگون و همچنین فیلترهای چندگانه به اطلاعات آنها دست یابند و برای مراجعه به هر یک از آنها تصمیم بگیرند.

از سوی دیگر این سامانه، آماری را از وضعیت روز کتابخانه‌ها و روند آنها در سال‌های گوناگون در زمینه‌های نیروی انسانی، زیرساخت، مجموعه، اعتبارات،‌ و خدمات برای سیاست‌گذاران فراهم می‌سازد.

گفتنی است، سومین کنگره متخصصان علوم اطلاعات در روزهای 14 و 15 آبان با 19 نشست در محل همایش‌های بین‌المللی کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا