2021، سال تبلور ساعت هوشمند

ساعت‌های هوشمند در طور چند سال گذشته به‌خوبی توانسته‌اند تا در میان شرکت‌های بزرگ موردپذیرش قرار بگیرند ولی در میان کاربران، خبری از پذیرشی در این سطح نبوده است. حال سوال این است که آیا این فناوری ناموفق بوده است یا در آینده با پیشرفت روبرو خواهد شد؟ پاسخ تحلیلگران و متخصصان به این سوال، پیشرفت در آینده نزدیک است.

بر اساس آمار منتشرشده در سال جاری فروش ساعت‌های هوشمند به 121.7 میلیون دستگاه خواهد رسید و این آمار برای سال‌های آینده می‌تواند به‌شدت پیشرفت کند. بر اساس گفته این متخصصان در سال 2021 شاهد رسیدن این آمار به 229.5 میلیون دستگاه خواهیم بود. به‌این‌ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که این ساعت‌ها در طول چهار سال بیشتر از دو برابر محبوب خواهند شد.مرکز تحلیلی آی دی سی که این پژوهش را انجام داده است، به‌خوبی به آینده‌ این فناوری امیدوار است. همچنین با توجه به معرفی محصولات جدیدی در این رده می‌توان گفت که به‌زودی جهش یاد شده آغاز خواهد شد.

شایان‌ذکر است که مسئولان آی دی سی معتقدند که بهبود فروش این ساعت‌ها به موضوع الگوریتم‌های مربوط به حسگرها بستگی مستقیم دارد و با توجه به پیشرفت صنایع در این زمینه می‌توان انتظار داشت که این امر به‌راحتی محقق گردد. در طول چند سال اخیر فناوری ارتباطی LTE  برای تلفن‌های همراه هوشمند از یک رؤیا به یک حقیقت دست‌یافتنی تبدیل شده است و این دستگاه‌ها روزبه‌روز از تلفن‌های همراه هوشمند مستقل‌تر می‌شوند. این‌گونه موارد  مهر تائیدی بر روی این استانداردها هستند.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا