با اینترنت تا ابد زنده بمانید

شما می‌توانید بعد از مرگ، با شبح دیجیتال خود همچنان در شبکه‌های مجازی پرسه بزنید، در اینستاگرام عکسی به اشتراک بگذارید، کانال تلگرام خود را به‌روز کنید و یا با دوستان خود در فیسبوک گپ بزنید! درواقع شما این امکان را دارید که در دنیای مجازی برای همیشه جاودانه شوید.

این اتفاق عجیب و غریب با همکاری شرکت‌های تازه‌تأسیس تکنولوژی و شرکت‌های ارائه‌دهندۀ خدمات کفن و دفن و برگزاری مراسم ترحیم، صورت می‌گیرد.

 

اما نحوه تولد نسخه دیجیتال شما چگونه است؟

شرکت‌های ارائه‌دهندۀ این طرح هر فعالیت و ردپایی که از شما در فضای مجازی باقی مانده است را جمع‌آوری می‌کنند و با کمک هوش مصنوعی، نسخه دیجیتال شما را به وجود می‌آورند.

به این ترتیب می‌توانید مطمئن باشید که بعد از مرگ، شبح مجازی شما با دوستان و آشنایانتان در ارتباط است و با آن‌ها مرتب گپ می‌زند!

این امکان شاید شاید بیشتر از همه برای نتیجه و نبیره و ندیده شما جالب باشد چراکه آن‌ها می‌توانند با استفاده از این امکان، پدربزرگ یا مادربزرگ خود را که هرگز در زندگی ندیده‌اند کاملاً بشناسند و حتی با آن‌ها در ارتباط باشند!

به نظر می‌رسد علاقمندان به زندگی دیجیتال بعد از مرگ کم نیستند. تاکنون تنها در یک شرکت به نام «اینتریم» ۳۷ هزار نفر برای خلق نسخه دیجتال خود بعد از مرگشان، ثبت‌نام کرده‌اند! قرار است این شرکت از سال آینده ارائۀ خدمات خود را شروع کند.

 برای کسانی که از تصور شبح مجازی خود دچار وحشت و یا نفرت می‌شوند هم راه‌حلی وجود دارد. آن‌ها می‌توانند تنها یک وبسایت بسازند و در آن تعدادی پیام بگذارند تا بعد از مرگشان این پیام‌ها به‌تدریج در شبکه‌های مجازی منتشر شود!

اما صحبت از مرگ که می‌شود، موضوع مجلس ختم و ترحیم نیز مهم می‌شود. برای این مسئله هم تدابیر کافی اندیشیده شده است. شما می‌توانید تمام مراسم مرگ خود را مطابق میل و سلیقه‌تان ترتیب دهید!

«ربکا دوران»، که تنها 28 سال دارد از الان مراسم ترحیم خود را سفارش داده است. او تصمیم دارد که در مجلس ختم خود، از سوگواران با «با مرغ و وافل و موسیقی کلاسیک» پذیرایی کند!

         ربکا دوران از هم اکنون مراسم ترحیم خود را ترتیب داده است

 

از دیگر خدماتی که این شرکت‌ها به افراد ارائه می‌دهند، نوشتن وصیت‌نامه است که معمولاً  در زندگی کار لذت‌بخشی نیست!

البته شاید این خدمت برای کسانی که متول هستند و یا ورثه زیادی دارند، چندان جالب نباشد اما شاید برای کسانی که ثروتمند نیستند و حوصلۀ فکرکردن به آخر و عاقبت اموالشان را هم ندارند، گزینه بدی نباشد.

 

شاید لازم است کم‌کم باور کنیم که کسب‌وکار تشییع و ختم و ترحیم هم پا به عرصۀ فناوری می‌گذارد. اگرچه فناوری هرگز قادر نخواهد بود از اندوه سوگ بکاهد، اما دست‌کم با جذابیت‌بخشیدن به‌ روند اجرای آن شاید بتوان از تلخی آن کاست. ضمن آن‌که اگر مراسم ختم و ترحیم شما آن‌طور که خودتان مایلید برگزار شود، کار بازماندگان هم آسان‌تر خواهد شد.

علاوه بر آن، مراسم‌تان را هم می‌توان در حساب‌های کاربری خودتان به‌طور زنده پخش کرد! و شاید اینجا تنها موردی باشد که دیگر نگران مزاحمت‌های متداول در شبکه‌های مجازی نخواهید بود!

به خاطر داشته باشید اگر تصمیم به خلق شبح مجازی خود گرفتید و در شرکت‌های ارائه‌دهندۀ این خدمات ثبت‌نام کردید، حتماً عزیزان خود را از این تصمیم مطلع کنید پیش از آن‌که بعد از مرگ شما، از ترس قالب تهی کنند!

 

غزال غضنفری

 

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا