کشف فسیل دایناسور 100 میلیون ساله در استرالیا

یک کشاورز استرالیائی در شهر بریزبن از ایالت کوئینزلند استرالیا  به طور تصادفی موفق به کشف فسیل دایناسوری در زمین های خود شد که یک صد میلیون سال قدمت دارد . این کشاورز که روبرت هاکون Robert Hacon نام دارد ، شخصا و با همکاری چند دیرینه شناس اقدام به بیرون آوردن این فسیل از زیر خاک کرده و   از کشف این جانور عجیب در زمین های کشاورزی خود  ابراز شگفتی کرد . این دایناسور از نوع دایناسور های بزرگ آبزی بوده و در حدود یک صد میلیون سال پیش از این ، در مناطق امروزی استرالیا زندگی می کرده است .

این فسیل که در حال حاضر به صورت کامل از خاک بیرون اورده شده ، از نوع دایناسورهای کراناسوروروس  Kronosaurus بوده و  دارای آرواره هائی به ابعاد یک متر و 60 سانتیمتر است . بدن وی 11 متر طول داشته و دارای چهار باله نیرومند است .

گفتنی است ، این فسیل از سوی کشاورز استرالیائی که آن را کشف کرده بود ، به موزه  Kronosaurus Korner  اهدا شده است . بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده ،  دکتر تیموتی هولاند Timothy Holland از پژوهشگران این موزه ، ضمن بررسی و مطالعه نمونه فسیل شده ، آن را منحصر به فرد و قابل توجه دانست . وی در این زمینه گفت : " نمونه فسیل تازه کشف شده ، دارای کامل ترین آرواره کراناسوروروس  Kronosaurus است که تا کنون به دست آمده و مورد مطالعه قرار گرفته است . "

پژوهشگران در مطالعات خود همچنین اعلام کردند این فسیل علی رغم اینکه دارای ابعادی بسیار بزرگ است ، ولی هنوز یک بچه دایناسور محسوب شده و می توانست رشد بیشتری داشته باشد .