کشف قدیمی ترین شواهد فعالیت انسان در اروپا

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، باستان شناسان دانشگاه استرالیایی ANU و دانشگاه سیدنی غاری در منطقه موراویان  واقع در جمهوری چک کشف کرده اند که در آن شواهدی از  دوران نخستین انسان نوین کشف کردند.

محققان در غار شواهدی از ۱۰ لایه رسوبی مربوط به ۲۸ تا ۵۰ هزار سال قبل کشف کردند. در این بازه زمانی اجداد انسان امروزی برای نخستین بار به اروپا رسیدند.  همچنین  در این عملیات اکتشاف بیش از ۲۰ هزار استخوان حیوان، ابزارهای استخوانی، اسلحه و مهره های استخوانی حکاکی  یافت شد  که در نوع خود قدیمی ترین اشیا در اروپای مرکزی به شمار می آیند.

درهمین راستا دانکن رایت باستان شناس دانشگاه ANU می گوید: این پروژه اهمیت زیادی دارد زیرا برخی از قدیمی ترین شواهد فعالیت های انسان امروزی در منطقه اروپا را  در بر دارد. در این بازه زمانی انسان ها مسافت های طولانی طی کردند و همراه خود اشیای هنری قابل حمل داشتند.

رایت همچنین افزود: در لایه های اولیه اشیای کشف شده دانه هایی بودند که در محل ساخته شده بودند. احتمالا جوامع کوچک ساکن منطقه آن را ساخته بودند. آنها با شکار تغذیه می کردند اما از حدود ۴۰ هزار سال قبل اشیایی وجود دارد که از مسافت های دورتری جمع آوری شده اند.

به نوشته وب سایت دانشگاه ملی استرالیا(ANU)، حفاری و کاوش انجام شده در غار پودهرادم (Pod Hradem) در مناطق مرکزی موراویان کارست (Moravian Karst) در نزدیکی برنو (Brno) انجام شده است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا