امکان استفاده از فرایند تبدیل کربن دی‌‌اکسید برای سنتز سوخت زیستی

به گزارش سیناپرس به نقل از زیست فن، اخیرا محققان موفق شدند که جزء ردوکتاز آنزیم نیتروژناز را به تنهایی، در باکتری Azotobacter vinelandii بیان کنند و CO2 را به CO تبدیل کنند؛ این نتایج تعجب این گروه از محققان را به دنبال داشت، زیرا تا پیش از این تصور بر این بود که نیتروژناز، نیتروژن (N22) را به آمونیوم (NH3) تبدیل می‌کند.

محیط داخلی Azotobacter vinelandii علاوه بر عملکرد ردوکتاز ، می‌تواند واکنش‌های کاهشی دیگری را نیز پوشش دهد؛ که بیشتر با  عنوان مکانیسم‌های محافظت اکسیژن و در حضور دهنده‌های الکترون فیزیولوژیکی شناخته می‌شود. دانشمندان متوجه شدند که توانایی احیا CO2 و آزادسازی CO، این باکتری را به‌عنوان سیستم زنده سلولی معرفی می‌کند. سیستمی که می‌تواند برای بازیابی CO2 اتمسفر و تبدیل آن به سوخت زیستی و سایر محصولات شیمایی تجاری مورد استفاده قرار گیرد.

توانایی این باکتری در تبدیل CO2 به CO، راه جدیدی را گشوده است که می‌تواند در تبدیل گازهای گلخانه‌ای به مواد اولیه‌ای که در  تهیه سوخت‌های زیستی به کار گرفته می‌شود، یاری‌دهنده باشد و امکان حل دو مشکل بزرگ گرمای جهانی و کمبود انرژی را فراهم کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا