نخستین طرح ملی تحقیقات زمین‌گرمایی دانشگاههای کشور در یزد افتتاح شد

 به گزارش ایرنا، طرح ملی زمین گرمایی به منظور تامین سرمایش و گرمایش بخشی از ساختمان دانشگاه (مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی) که به نام شهید احمدی روشن مزین شده اجرا شده است.استفاده از انرژی زمین گرمایی باعث می شود مصرف برق در سیستم‌های گرمایش و سرمایش به شدت کاهش یابد.

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد و مسئول اجرای این طرح در این زمینه گفت: طرح پژوهشی مذکور با همکاری هشت تن از اعضای هیئت علمی از دانشکده‌های مهندسی مکانیک، معدن و متالورژی و هنر و معماری دانشگاه یزد انجام شده است.
روح الله عزیزی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه از سال 94 آغاز شد تصریح کرد: این طرح مساحتی به وسعت حدود یکهزار متر مربع را در برگرفته و پنج میلیاردو 800 میلیون ریال هزینه در بر داشته است.
وی گفت: برای این طرح 10 ‌هزار متر لوله پلی اتیلن داخل زمین، 4 ترانشه افقی به عمق 5 متر و طول 50 متر و 18 حلقه چاه به عمق 30 متر و همچنین یک حلقه چاه به عمق 180 متر حفر شده است.
وی با اشاره به اینکه دو نوع سیستم آب به آب و آب به هوا در این طرح مورد آزمایش قرار گرفته است افزود:در واقع تمامی اقدامات در این راستا به صورت طرح‌های پژوهشی انجام شده است.
**افتتاح سالن غذاخوری 1300 نفری مهتاب با حضور وزیر علوم
گزارش دیگری حاکیست سالن غذاخوری 1300 نفری مهتاب امروز با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، هیئت همراه و جمعی از مسؤولان و دانشگاهیان استان به بهره‌برداری رسید.
رییس دانشگاه یزد در مراسم افتتاح این ساختمان گفت: به دلیل دور بودن تالار پذیرایی دانشجویان دختر واقع در پردیس خوابگاهی 1، ساختمان جدیدی با اسکلت بتنی و نمای آجری با مساحت 4000 مترمربع زیربنا، بر اساس طرح جامع دانشگاه جنب بوستان معرفت احداث شده ضمن اینکه فضایی برای رستوران استادان و کارکنان هم در نظر گفته شده است.
'محمدصالح اولیاء' با اشاره به اینکه برای ساخت ساختمان مذکور حدود 50 میلیارد ریال هزینه شده افزود: ساخت این پروژه از فروردین‌ماه سال 94 آغاز شد و در دیماه سال جاری ساخت آن به پایان رسید.
وی خاطرنشان کرد: ساختمان مهتاب دارای دوسالن غذاخوری ویژه دانشجویان به ظرفیت هرکدام 500 نفر، سالن پخت مجزا، سالن غذاخوری استادان به ظرفیت 300 نفر، دو سردخانه زیر صفر و بالای صفر درجه، آسانسور و بالابر مواد غذایی، انبار ذخیره مواد و قسمت آماده‌سازی است.
وی تصریح کرد: بخشی از مدیریت امور دانشجویی شامل واحد تغذیه، خوابگاه و رفاه نیز در این ساختمان مستقر شده است.
اولیاء درخصوص ویژگی‌های فنی این ساختمان یادآور شد: سقف این ساختمان در قسمت سالن‌ها به صورت پانل‌های عایق و برخوردار از سامانه‌های گرمایش و سرمایش ایرواش به تعداد 7دستگاه، دارای سیستم صوت، اعلام و اطفای حریق، سالن پخت مجهز به دستگاه‌های صنعتی و روزآمد، دو دستگاه اتوماتیک شستشوی ظروف برای صرفه‌جویی در مصرف آب و سرعت بخشیدن به کار، 9 دیگ صنعتی برنج پز و سه دیگ خورشت‌پز است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا