اثر پارک های فناوری بر رشد شرکت های مستقر

با توجه به رویكرد جهانی اقتصاد دانش بنیان در اكثر كشورها، ایجاد سازمان هایی همچون پارك های علم و فناوری با توجه به تاثیر بسیاری كه در رشد و توسعه علم و فناوری دارند ضروری به نظر می رسد. به همین منظور نیز پژوهشی بومی انجام پذیرفته است که هدف اصلی تحقیق، بررسی كیفیت خدماتی كه پارك های علم و فناوری ارائه می دهند و تاثیر آن بر عملكرد رشد و نوآوری شركت های مستقر در این پارك ها است.

مهم ترین عامل از نظر مدیران فعال در این پارك قابلیت اطمینان ارباب رجوع به پارك است.

این تحقیق كاربردی در پارك فناوری پردیس به صورت پیمایشی و با كمك بیش از 30 مدیر فعال در این پارك صورت گرفته است. در این تحقیق از روش آلفای كرونباخ برای بررسی پایایی و میزان واریانس استخراج شده برای بررسی روایی استفاده شده است. هم چنین برای پاسخگویی به سوال ها از تحلیل عاملی تائیدی مرحله اول و دوم و آزمون همبستگی و تحلیل مسیر استفاده شده است تا نتایج به صورت دقیق تری به دست بیایند.

جنبه نوآوری تحقیق را می توان نگاهی جدید به تاثیر خدمات ارائه شده توسط پارك های علم و فناوری بر رشد و نوآوری شركت های مستقل مستقر در این پارك ها دانست. مهم ترین عامل از نظر مدیران فعال در این پارك قابلیت اطمینان ارباب رجوع به پارك است. همدلی كاركنان پارك با ارباب رجوع نیز از اهمیت كمتری برخوردار بوده است.

منبع: محسن شفیعی نیك آبادی، سعیده قوچكانلو، 1394، تاثیر كیفیت خدمات ارائه شده توسط پارك های فناوری بر عملكرد رشد و نوآوری شركت های مستقر؛ مورد مطالعه: پارك فناوری پردیس. فصلنامه رشد فناوری، سال یازدهم، شماره 43.

لینک منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا