ارائه بیش از 90 مقاله در اولین کنفرانس ملی ناوبری

دکتر 'فرهاد خالو زاده' در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طی 30 سال گذشته، سازمان های مختلف دست اندرکار و مرتبط با حوزه فناوری نسبت به برگزاری همایش های محلی در این زمینه اقدام کرده اند اما برگزاری آن به صورت یک همایش مسنجم که با استانداردهای وزارت علوم همخوانی داشته باشد از یکسال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: برگزاری نخستین کنفرانس ملی ناوبری با محوریت دانشگاه صنعتی شریف و همکاری تنگاتنگ 12 دانشگاه بزرگ کشور تدارک یافته و حدود 45 نفر از استادان برجسته دانشگاه و صاحبنظران و متخصصان سازمان های مختلف در کمیته علمی کنفرانس عضویت داشته اند.

خالو زاده با یادآوری اینکه ناوبری، حوزه وسیعی است که از مباحث مربوط به ماهواره، کشتی و خودرو تا اسباب بازی های پرنده و جراحی پزشکی را دربرمی گیرد، ادامه داد: گسترش روز افزون علم و فناوری ناوبری موجب شده این حوزه کاربردهای بسیاری در علوم و فناوری های مختلف از جمله هوافضا، دریا، خودرو، نقشه برداری، مهندسی پزشکی و حتی ورزش پیدا کند. 

وی خاطرنشان کرد: اولین کنفرانس ملی ناوبری که روزهای 29 و 30 بهمن نیز گفت: این کنفرانس در چهار محور اصلی 'سنسورها و سخت افزار'، ' الگوریتم ها و روش ها' ، 'کاربردها (هوافضا – دریا – خودرو – نقشه برداری)' و 'جهت یابی' برگزار می شود.

به گفته خالو زاده، این کنفرانس علمی اهداف مهمی همچون معرفی و بررسی آخرین دستاوردهای ملی در حوزه های ناوبری، سنسورها و سخت افزارهای ناوبری و اصلاح ناوبری اینرسی به کمک تلفیق داده و سایر روشهای نوین، بررسی چالش های پیش رو در دانش ناوبری با دیدگاه و رویکرد دانشگاه – صنعت و برقراری ارتباط علمی میان کارشناسان صنعت و متخصصان دانشگاهی را دنبال می کند.

وی تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه کنفرانس ملی ناوبری را حدود 200 مقاله عنوان کرد و گفت: هیات داوران تعداد 93 مقاله برتر را انتخاب و معرفی کرده که حود 40 مقاله به صورت شفاهی و بقیه به صورت پوستر در روزهای برگزاری کنفرانس ارائه خواهد شد.

این استاد دانشگاه افزود: تاکنون برگزاری سه کارگاه آموزشی با موضوعات ناوبری مبتنی بر GPS و سنسورهای خاص قطعی شده و دو پنل تخصصی با عنوان بررسی فرصت ها و تهدیدهای پیش روی سازمان های کاربر در حوزه های ناوبری در دو عرصه هوایی و دریایی برگزار خواهد شد.

وی برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی فعال در حوزه ناوبری را از برنامه های جانبی کنفرانس ملی ناوبری اعلام کرد.

نخستین کنفرانس ملی ناوبری روزهای 29 و 30 بهمن ماه در سالن جابر بن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر خود می توانند به وبسایت رسمی این کنفرانس به نشانی http://nnc.strik.sharif.ir مراجعه کنند.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا