فعالیت مجدد وب سایت های دولتی کانادا پس از حمله سایبری

به گزارش ایرنا از رویترز، هنوز مشخص نشده است که در پی این حمله سایبری، اطلاعات محرمانه دولت کانادا به سرقت رفته باشد. اما پس از حمله، یک فایل ویدیویی در اینترنت منتشر شد که یک گروه مهاجم موسوم به ناشناس (Anonymous) را به عنوان مسوول حمله معرفی کرد.

مسوولان دولتی کانادا تلاش کردند سرورهای از کار افتاده را فعال و مبدا این حمله سایبری را شناسایی کنند. بر این اساس برخی از سایت های دولتی، از جمله سایت اداره جاسوسی کانادا حدود ساعت 15 به وقت محلی، دوباره فعال شدند.

این حمله سایبری از نوع حملات DDOS (مخفف عبارت Dynamic Denial of Service) است؛ این نوع حملات که در فضای مجازی بسیار متداول هستند، از طریق ارسال تعداد بسیار زیادی درخواست به صورت همزمان برای یک سرور صورت می گیرد که در نتیجه، فعالیت سرور متوقف می شود. 

این فایل ویدیویی که گروه هکر موسوم به ناشناس (Anonymous) در اینترنت منتشر کرد، مدعی است که این گروه در واکنش به قانون ضدتروریستی اخیر کانادا با عنوان C-51 به حمله سایبری نسبت به سرورهای دولتی این کشور اقدام کرده است.

این فایل ویدیویی حاوی یک فایل صوتی است که رایانه آن را ساخته و مدعی است این قانون تمام قواعد بین المللی منشور حقوق بشر را نقض می کند.

قانون C-51 در ماه مه در مجلس عوام و در ماه ژوئن در مجلس سنای کانادا به تصویب رسید. 
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا