تصاویر جدید از موتورهای موشک استارشیپ منتشر شد

بنابر گزارش‌ها امشب قرار است "ایلان ماسک" طی رویدادی جزئیات نمونه اولیه استارشیپ را توضیح دهد. این اطلاعات به افراد این امکان را می‌دهد تا درباره شرکت‌هایی که قصد دارند به مریخ برسند اطلاعات بیشتری کسب کنند. سال گذشته ایلان ماسک طی این رویداد نام اولین میلیاردر ژاپنی که قرار است به ماه برود را اعلام کرد و گفت اسم اولین مسافر استارشیپ "یوساکو مائیزاوا"(Yusaku Maezawa) است. این مرد، یک میلیاردر ژاپنی و موسس یک شرکت "مد و لباس" است. گفتنی است، این مسافر، سفر خود را به تنهایی انجام نخواهد داد. وی به همراه شش تا هشت هنرمند، از قبیل چند معمار، نوازنده، طراح مد و طراحان رسانه‌ای به ماه سفر خواهد کرد. حال باید دید طی کفرانس امشب چه اطلاعاتی را اعلام خواهد کرد. اما ایلان ماسک پیش از این رویداد در حساب کاربری خود در توئیتر چند عکس از موتورهای رپتور این موشک فضایی منتشر کرده است.

بنابر گزارش‌ها شرکت اسپیس ایکس قصد دارد پرواز آزمایشی نمونه کامل استارشیپ ماه آینده انجام شود.

ماسک هفته گذشته نیز تصاویری را منتشر کرد که طی آن اعلام کرد نمونه اولیه موشک "استارشیپ۱Mk" در ماه اکتبر یک پرواز آزمایشی انجام خواهد داد و هدف آنها رسیدن به ارتفاعی به طول ۱۲ مایل(۲۰ کیلومتر) خواهد بود.

"ایلان ماسک" رئیس شرکت "اسپیس ایکس" اخیرا تصاویر جدیدی از نمونه اولیه موشک جدید خود موسوم به "استارشیپMk۱" (Starship Mk۱) را منتشر کرد. اکنون اسپیس‌ایکس در حال آماده سازی نمونه بعدی موسوم به "Starship Mk۱" برای پرواز مداری است که مهندسان اسپیس‌ایکس در حال سرهم بندی آن در مرکز آزمایش شرکت در جنوب تگزاس هستند.

این شرکت در حقیقت دارای دو تیم اختصاصی است که نمونه‌های اولیه جداگانه‌ای از استارشیپ را توسعه می‌دهند. ایده این است که یک رقابت دوستانه بتواند طرح‌های خلاقانه‌ای ایجاد کند و همه چیز را در این زمینه با خلاقیت و سرعت همراه کند.

در هر حال به نظر می‌رسد که "Starship Mk۱" که هم اکنون در تگزاس در دست ساخت است، اولین نمونه‌ای خواهد بود که از این رقابت بیرون می‌آید.

این شرکت در حال ساخت "Mk۱" در بوکا چیکا و "Mk۲" در ساحل فلوریدا است. Mk۱ و Mk۲ حداقل مجهز به سه موتور رپتور خواهند شد. آزمایش این نمونه‌های اولیه راه را برای پروازهای عملیاتی استارشیپ که قرار است از اوایل سال ۲۰۲۱ آغاز شود، هموار می‌کند.

هدف از طراحی فضاپیمای "استارشیپ" توسط شرکت اسپیس ایکس ارسال انسان‌ها به ماه و مریخ است. در ماه ژانویه سال جاری هنگامی که ایلان ماسک تصویری از نسخه آزمایشی "استارشیپ" را منتشر کرد، توجه افراد بسیاری را به این فناوری جلب کرد و اکنون نسخه آزمایشی این فضاپیما با پشت سر گذاشتن چند آزمایش سبب گشته تا شرکت اسپیس ایکس یک گام به تحقق رؤیای گردشگری فضایی و ارسال انسان‌ها به ماه و مریخ در سال ۲۰۲۴ نزدیک شود.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا