برگزیدگان حامیان سینمای کودک معرفی شدند

به گزارش سیناپرس اصفهان، عصر روز یکشنبه- سوم شهریور، مراسم اختتامیه "جلوه‌گاه امید" که یکی از بخش‌های جنبی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان است با حضور مسئولان تعدادی از هنرمندان در در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد.  در این مراسم حامیان سینمای کودک حاضر در جشنواره برگزیدگان خود را شناخت.

در ابتدا معاون وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی کشور  هدف از تشکیل بخش جلوه گاه را قدردانی از نهادهایی دانست که به سینمای کودک کمک می کنند. 

حسین انتظامی نسبت به افزایش تعداد نهادها ابراز خرسندی کرد.

سینما و صنعت را تصویر هنری متکثر است 

سپس دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به اکران ۱۸۲ فیلم در سینماهای اصفهان ، اظهار کرد: تفاوت جشنواره امسال با سال‌های گذشته شعاع گسترده‌تر شادی جشنواره و اکران فیلم های خاطره انگیز سینمای کودک و نوجوان‌ در ۳۰ شهر و ۱۴۹ نقطه کشور بود. 

علیرضا تابش سینما و صنعت را تصویر هنری متکثر دانست و تصریح کرد: حمایت از سینمای کودک و نوجوانان نیازمند عزم ملی است.وی ادامه داد: برای دستیابی به این مهم باید به نگاهی هم‌افزایی در کل کشور برای تولید فیلم‌های ارزشمند در سینمای کودک‌ و نوجوان رسید تا شاهد رشد و رونق این حوزه باشیم.

نسبت به انجام رسالتمان مصمم تر شدیم

در پایان شهردار اصفهان اظهار کرد: حضور امروز در این جمع بسیار لذت بخش و آموزنده بود چراکه تاریخ سی سال گذشته بار دیگر مرور شد.

قدرت الله نوروزی ادامه داد: جشنواره می تواند برای کودکان و نوجوانان بسیار اثر بخش باشد. پس از دائمی شدن جشنواره فیلم کودک در اصفهان مصمم‌تر شدیم‌ تا به رسالت خود در این حوزه عمل کنیم.

فیلم برگزیده از نگاه اداره بهزیستی استان اصفهان: "قطار آن شب" به کارگردانی حمیدرضا قطبی اعلام شد.همچنین لوح سپاس و جایزه نقدی فیلم های برگزیدگان از نگاه پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان به مصطفی نظری زاده برای کارگردانی فیلم "هشتک دوچرخه ‌باز"، حامد بامروت نژاد برای تهیه کنندگی فیلم "منطقه پرواز ممنوع"، حسن اکلیلی برای بازی در فیلم "هشتک دوچرخه باز"،  محمد آزادی برای بازی در "اقیانوس پشت پنجره"، مرتضی حسینی برای بازی در فیلم "سوم شخص غایب" اختصاص یافت.

 فیلم "سرخابی"به کارگردانی مرتضی آسمانی و انیمیشن  "فرفره" به کارگردانی شیوا منفرد هم از نگاه انجمن تخصصی کودک و رسانه به عنوان آثار برگزیده انتخاب شد.

فیلم "۲۳ نفر" به کارگردانی مهدی جعفری برگزیده از نگاه انجمن علمی عرفان اسلامی مورد تجلیل قرار گرفت.

جایزه فیلم برگزیده از نگاه موسسه بنیاد آرت پوزت، در بخش بین الملل نیز به انیمیشن "این سو و آن سو" به تهیه کنندگی لیدا فضلی و مهدی جعفری برای نویسندگی فیلم "۲۳ نفر"رسید.

فیلم برگزیده از نگاه انجمن فیلم کوتاه ایران: "پسر دریا" به کارگردانی عباس جلالی یکتا شد.

آثار برگزیده از نگاه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز شامل فیلم های  "۲۳ نفر" به کارگردانی مهدی جعفری، "منطقه پرواز ممنوع" به کارگردانی امیر داسارگر بود.

"اقیانوس پشت پنجره"، به کارگردانی بابک نبی زاده نیز به عنوان اثر برگزیده از نگاه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان انتخاب شد.

همچنین مرجع ملی کنوانسیون‌ حقوق کودک وزارت دادگستری فیلم " قطار آن‌ شب" به کارگردانی حمیدرضا قطبی و "اقیانوس پشت پنجره" به کارگردانی بابک نبی‌زاده را به عنوان آثار برگزیده انتخاب کرد.

گزارش: ناهید حاجی رضازاده

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا