سلامت روان پایتخت نشینان مغفول مانده است

الهام فخاری، عضو شورای شهر پنجم تهران در این خصوص اظهارداشت: هم اکنون سلامت روان پایتخت نشینان مغفول مانده است در حالی شهروندان تهرانی با فشارهای روحی زیادی روبرو هستند بنابراین لازم است، آنها مهارت های لازم برای مقابله با این مشکلات را فرا بگیرند.

وی افزود: شهرداری تهران باید برای بهبود سلامت روان مردم پایتخت فعالیت های منسجمی به ویژه در حوزه آموزش مهارت ‌های زندگی ارایه دهد. همچنین باید برای کودکان و نوجوانان تهرانی( به عنوان سرمایه های انسانی نسل آینده) به صورت ویژه سرمایه گذاری کند.

وی ادامه داد: سلامت روان به کاهش تنش ها و برخوردها کمک می کند بنابراین می توانیم با برگزاری دوره های مهارت زندگی سطح توانمندهای افراد جامعه را افزایش دهیم.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از انعقاد تفاهم‌ نامه ‌ای با سازمان نظام روانشناسی خبر داد و گفت: هم اکنون مذاکراتی با سازمان نظام روانشناسی در رابطه با بهبود سواد سلامت روان شهروندان تهرانی انجام داده ایم و پیش‌نویس آن نیز را تدوین کرده ایم. براساس این تفاهم ‌نامه، جامعه باید به شناختی از وضعیت سلامت روان برسد و از آسیب‌های روانشناختی پیشگیری کند.

          بیشتر بخوانید:

فخاری به مفاد این تفاهم ‌نامه اشاره کرد و گفت: این تفاهم ‌نامه دارای فاز آموزشی، ترویجی و رسانه ای است. پس از ارایه‌ مهارت‌ های گوناگون، غربالگری و تشخیص شهروندان تهرانی نیز انجام خواهد گرفت و در صورت نیاز به سامانه ‌های تخصصی ارجاع داده می ‌شود.

وی با اشاره به نقش سازنده شهرداری تهران در امر آموزش و غربالگری اظهار داشت: شهرداری با استفاده از ظرفیت‌هایش می تواند در بهبود سواد سلامت روان و سبک زندگی کمک ‌سازنده ای داشته باشد.

وی در پایان به ایسنا گفت: شورای شهر تهران نیز به موضوع سلامت روان حساسیت زیادی دارد. به طوری که سال 1397 برای نخستین بار به منظور ارتقای سلامت روان، ردیف بودجه ‌ای تصویب کرد. این امر در بودجه سال ۱۳۹۸ نیز تمدید و در برنامه سوم توسعه نیز به آن پرداخته شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا