تغییرات اقلیمی تهدید اصلی جهان است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، بر اساس نتایج این نظرسنجی که دیروز (21 بهمن) در تارنمای موسسه افکارسنجی معتبر پیو منتشر شد، در 13 کشور از 26 کشور تغییرات اقلیمی مهمترین تهدید جهانی به شمار می رود. در 8 کشور داعش و در 4 کشور حملات سایبری مهمترین دغدغه پاسخگویان نظرسنجی این موسسه هستند.
27 هزار و 612 داوطلب کشورهای آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، اندونزی، اسرائیل، ایتالیا، ژاپن، کنیا، مکزیک، هلند، نیجریه، فیلیپین، لهستان، روسیه، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد، تونس، آمریکا و انگلیس از ماه مه تا اوت 2018 (نیمه بهار تا نیمه تابستان امسال) در این نظرسنجی مشارکت داشتند.
به گزارش تارنمای پیو، نگرانی از تغییرات اقلیمی از سال 2013 به شدت افزایش یافته و در کشورهایی مانند آمریکا، مکزیک، فرانسه و انگلیس رشد آن چند ده درصد بوده است.
برنامه هسته ای کره شمالی و وضعیت اقتصاد جهانی از دیگر نگرانی ها قلمداد شده و مردم لهستان نیز قدرت و نفوذ روسیه را مهمترین نگرانی خود ذکر کرده اند.
در این نظرسنجی بیشترین تغییر رویکرد نسبت به آمریکا رخ داده که نسبت به سال 2013 و زمانی که اوباما بر سر کار بود، 20 درصد به جمع کسانی که قدرت و نفوذ این کشور را تهدیدآمیز می دانند افزوده شده و از 25 درصد به 45 درصد رسیده است.
در 10 کشور از جمله آلمان نیم یا بیش از نیمی از پاسخگویان قدرت و نفوذ آمریکا را تهدیدی مهم علیه کشور خود می دانند که این میزان نسبت به سال های 2017 و 2013 افزایش داشته است.
پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ، نگرانی از تهدید آمریکا در مکزیک نیز رو به فزونی داشته و به 64 درصد پاسخگویان رسیده است.
از زمان روی کار آمدن رئیس جمهوری آمریکا، وی علیه مهاجرت غیرقانونی و پیمان منطقه آزاد تجاری سه کشور آمریکای شمالی (نفتا) سخن رانده و پیگیر ساخت دیوار مرزی میان دو کشور است.
در سال 2018 میانگین 61 درصد از پاسخگویان 26 کشور مشارکت کننده در نظرسنجی پیو حملات سایبری را تهدیدی جدی دانستند که این میزان در سال 2017 حدود 54 درصد بود.
تعداد افرادی که داعش را تهدیدی علیه خود می دانند پس از شکست این گروه در عراق و سوریه چند ده درصد افت داشته و اتباع ژاپن، آمریکا، اسپانیا و اسرائیل بیشترین خطر را نسبت به این گروه تروریستی ابراز کرده اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا