از طرح‌های به‌ نمونه اولیه رسیده در حوزه فناوری نانو حمایت می شود

بسیاری از طرح‌ها و ایده‌ها به مرحله‌ ساخت نمونه اولیه رسیده‌اند، اما به دلیل فقدان زیر ساخت و یا حمایت ویژه، به مرحله‌ تجاری‌سازی نمی‌رسند. از این رو از سوی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو به منظور حمایت از تجاری‌سازی دستاوردهای حوزه‌ فناوری نانو، از طرح‌های فناوران و شرکت‌های فعال در این حوزه در قالب برنامه تجاری‌سازی فناوری نانو (نانومچ) حمایت می‌شود.

برنامه‌ نانومچ با رویکرد حمایت از طرح‌های به‌ نمونه‌ اولیه رسیده در حوزه‌ فناوری نانو، در هر سال طی فراخوان‌هایی اقدام به دریافت طرح‌های متقاضیان می‌کند و امسال هفتمین دوره آن با اعلام فراخوانی در حال برگزاری است.

فناوران، شرکت‌های نوپا، پژوهشگران و جامعه‌ دانشگاهی به‌ عنوان طرف عرضه و شرکت‌های صنعتی و سرمایه‌گذاران خطرپذیر و مستقل به‌عنوان طرف تقاضا از جمله مخاطبان این برنامه هستند و متقاضیان می‌توانند تا اول اسفند سال جاری ایده‌ها و طرح‌های خود را ارسال کنند.

پس از داوری، طرح‌هایی که پتانسیل تجاری‌سازی داشته باشند، وارد برنامه نانو مچ خواهند شد. طرح‌های پذیرفته‌شده در برنامه، مجموعه‌ای از تسهیلات و حمایت‌ها را در بازه‌ زمانی مشخص، بنا به نیاز هر طرح، دریافت می‌کنند تا بتوانند نمونه‌ اولیه خود را توسعه داده و آماده‌ ورود به صنعت و معرفی به سرمایه‌گذار شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا