کاهش استرس بیماران در کلینیک دندانپزشکی آینده

فضایی به وسعت 1393 متر مربع در مرکز دندانپزشکی دقیق دانشگاه کلمبیا، به کلینیک دندانپزشکی پیشرفته‌ای تبدیل شده است که با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین، آسایش و راحتی بیماران و دقت حداکثری در فرایند درمانی را به همراه دارد.

در هنگام ورود بیمار به این کلینیک دندانپزشکی، اطلاعات بیمار در یک پرتال آنلاین ثبت می‌شود؛ سپس دستبندی مجهز به سامانه شناسایی امواج رادیویی (RFID) در اختیار بیمار قرار می‌گیرد که به دور مچ دست بسته می‌شود. از این طریق، کادر درمانی کلینیک دندانپزشکی می‌توانند محل حضور بیمار، اقدامات درمانی دریافتی، و سایر اطلاعات تکمیلی را دریافت کنند.

یونیت‌ها (صندلی‌های دندانپزشکی) نیز مجهز به سیستم‌های رهگیر RFID هستند که مدت زمان شروع اقدامات درمانی را ثبت می‌کنند. این رهگیر می‌تواند با دستبند RFID بیمار ارتباط برقرار کرده و اطلاعات درمان‌های قبلی را در اختیار دندانپزشک معالج قرار دهد.

همچنین برچسب (تگ‌های) RFID بر روی 6 ابزار مختلف دندانپزشکی نصب شده‌اند که تمامی اقدامات درمانی شامل زمان استفاده، مدت زمان استفاده، آخرین زمان استفاده، زمان تمیز شدن وسایل را ثبت می‌کنند. 

یک جفت دوربین روی هرکدام از یونیت‌ها نصب شده‌اند که اقدامات درمانی را ثبت و این امکان را برای دندانپزشک فراهم می‌کند که فرایند درمان را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و درصورت بروز مشکل احتمالی، آن را با سایر متخصصان در میان بگذارد.

در عین حال، دستگاه تراش سه بعدی، مدت زمان درمان و ترمیم آسیب تاج دندان را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

برای رهگیری سطح استرس بیمار، این کلینیک پیشرفته قصد دارد طی 6 ماه آینده تمامی 48 یونیت دیجیتال این مرکز را به سیستم‌های بیوفیدبک (پس‌خوراند زیستی) مجهز کند؛ از این طریق، ضربان قلب و سطح اکسیژن در طول فرایند درمان اندازه‌گیری می‌شود.

در نهایت، با افزوده شدن فناوری تشخیص چهره به دوربین‌های تعبیه شده روی یونیت، دندانپزشک می‌تواند استرس یا درد را در چهره بیمار تشخیص دهد؛ در این شرایط دندانپزشک با ایجاد وقفه کوتاه، به کاهش استرس بیمار و تسهیل در فرایند درمان کمک می‌کند.

نتایج این دستاورد در مجله The Outline منتشر شد.

 

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: futurism

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا