بازدید رایگان از موزه ملی علوم و فناوری و شعبه «فرهنگان»

در روز جهانی موزه -28 اردی‎بهشت- و هفته میراث فرهنگی معمولا تمام موزهها برنامههای ویژهای برای استقبال از مردم دارند؛ موزه ملی علوم و فناوری نیز برابر سالیان گذشته، در این روز بطور رایگان پذیرای تمام بازدیدکنندگان خود خواهد بود.

موزه ملی علوم و فناوری دارای 7 گالری: «مرکز علم»، «فناوری‎های بومی»، «ابزار نجومی کهن»، «ابزار جراحی»، «انرژیهای نو»، «مورس تا موبایل» و «نور» است.

همچنین شعبه «فرهنگان» موزه ملی علوم و فناوری که به تازگی در مساحتی بیش از 700 متر مربع و در منطقه 11 واقع در خیابان قزوین، ضلع جنوب غربی بوستان رازی دایر شده است، در تمام روزهای هفته میراث فرهنگی -22 تا 28 اردی‎بهشت- به طور رایگان پذیرای مخاطبان خود خواهد بود. شعبه فرهنگان موزه ملی علوم و فناوری دارای 9 بخش متنوع است: «مکانیک»، «مفاهیم زلزله و ایمنسازی»، «هوافضا»، «آکوستیک»، «ذکریا رازی»، «الکترومغناطیس»، «فناوری‌های بومی»، «اپتیک» و «ریاضی».

در شعبه «فرهنگان» موزه ملی علوم و فناوری مکانی برای نمایش فیلم‌های علمی سه بُعدی برپایی سمینارها، کارگاه‎ها و جُنگ‌های علمی و نیز امکان بازدید همزمان 60  نفر وجود دارد.

از دیگر برنامههای «روز جهانی موزه» برپایی نمایشگاهی از اسناد، فیلمها و تصاویر «پروفسور محمود حسابی» در موضوعات مختلف از جمله: «تعیین ساعت بینالمللی در ایران» «هستهای»، «اولین گیرنده رادیو»، «دیدار و همکاری با پروفسور کمپتون»، «دارالمعلمین عالی (دارالفنون سابق)»، «نقشه دستی پروفسور حسابی از نیروگاهی در فرانسه» که میتوان از آن بعنوان اولین نقشه صنعتی استاندارد در ایران نام برد، است. این نمایشگاه بسته به میزان توجه و اقبال عمومی، می‎تواند تا 5 روز ادامه داشته باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا