دانش آموزان ایرانی رتبه نخست مسابقات طراحی پوستر و نقاشی فائو در کوبا را کسب کردند

به گزارش ایرنا، به ابتکار دفتر نمایندگی سازمان خوار و بار و کشاورزی (FAO) در کوبا، مؤسسه آب کوبا و انجمن بانوان آسیایی در هاوانا، مسابقه نقاشی و طراحی پوستر با موضوع «چگونه از زمین محافظت کنیم» برگزار شد. 

هدف از این رقابت، جلب توجه کودکان و نوجوانان نسبت به روند فزاینده چالش های زیست محیطی و ایده پردازی برای حل این مشکلات بود. 

در این مسابقه که با دعوت از دانش آموزان کوبایی و نیز مدارس خارجی در هاوانا برگزار شد، ده ها دانش آموز در سه مقطع دبستان، راهنمایی و متوسطه با گردهم آمدن در محل مؤسسه تحقیقات منابع آب کوبا، ایده های خود در ارتباط با صیانت از کره خاکی، منابع آبی و محیط زیست را در قالب نقاشی و پوستر به تصویر در آوردند.

در پایان، کمیته داوران این مسابقه از میان آثار مختلف، نفرات نخست تا سوم هر کدام از گروه های سه گانه را معرفی کرد که دانش آموزان مدرسه کوچک ایرانی در هاوانا، موفق به کسب رتبه برتر در دو گروه شدند.

«محمدامین مزدی» در مقطع دبستان و «علی مزدی» در مقطع متوسطه، هر دو رتبه نخست مقاطع سنی و تحصیلی خود را بدست آوردند و دانش آموزانی از کوبا در رتبه های بعدی جای گرفتند.

«تئودور فردریخ» نماینده فائو در کوبا در آیینی که به همین مناسبت برپا شد، پس از معرفی برگزیدگان با اهدای نشان افتخار و هدایای در نظر گرفته شده به دو دانش آموز و برادر ایرانی، از ایده پردازی هنرمندانه آنها تجلیل به عمل آورد. 
 

 

 

 

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا