ساخت اولین دوچرخه شاسی بلند جهان

سازنده یک کمپانی دوچرخه سازی ممتاز به نام Specialized توانمندی خود را برای ساخت دوچرخه شاسی بلندی به نام ebike Turbo Tero اعلام کرده است که برای افراد و تمام وسایلشان جا داشته و برای همه سطوح مناسب است.

به گزارش سیناپرس، این شرکت می ‌گوید: با این دوچرخه در کوه‌ ها، جنگل ها، بیابان ها یا در هر مسیر دیگری می ‌توانید به دنبال ماجراجویی باشید. به گفته این شرکت، این دوچرخه برقی با سیستم تعلیق کامل، در هر مکانی و همه جا، قابل استفاده است. طیق اعلام مقامات این شرکت، سه مدل برای عرضه به بازار موجود است که هر کدام از یک موتور ۲۵۰ واتی که وسط دوچرخه نصب می ‌شوند بهره برده و به طور موثری بهره وری پدال‌ها را چهار برابر می‌ کند.  

پیشتاز این مدل ها Tero X 6.0 است که دارای موتور ۲.۲ برای رسیدن به سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ۹۰ نیوتن متر گشتاور است که دارای سیستم مکانیک ۱۲ سرعته است. پیشرانه این دوچرخه برای گزینه های سواری انعطاف پذیر گنجانده شده است. این موتور با یک بسته باتری قابل تعویض ۷۱۰ وات جفت می ‌شود که تا ۶ ساعت شارژ نگه می دارد.

گفتنی است که این دوچرخه یک صفحه نمایش قابل تنظیم در وسط فرمان برای نمایش اطلاعات دارد و با برنامه تلفن همراه Mission Control که روی گوشی هوشمند اجرا می ‌شود کار می‌ کند تا به‌ روز رسانی‌های هوایی را فعال کند که شامل ابزارهای بهینه‌سازی برد یکپارچه، تشخیص هنگام سواری و گزینه‌های بهینه ‌سازی می ‌شود.به گزارش سیناپرس، همچنین فعال سازی سیستم امنیتی دوچرخه، موتور آن را غیرفعال کرده و آلارم سنسور حرکت را فعال می کند.

این دوچرخه همه کاره حول یک قاب آلومینیومی محکم ساخته شده که به شکل یک چنگال است و فنرهای ۱۳۰میلی‌متر و ۱۲۰ میلی‌متر تک محوری دارد. این دوچرخه برقی روی لاستیک‌های چسبنده با گلگیرهای دارای فن آوری خشک شونده حرکت کرده و این گلگیرها به کنترل گل و لای و پاشش آب کمک می ‌کند.

همچنین این دوچرخه همه کاره مجهز به یک چراغ جلو ۱۰۰۰ لومن برای روشن کردن مسیر جلو است، در حالی که یک چراغ حساس عقب آن را روشن می کند. قیمت این مدل ۶۵۰۰ دلار آمریکا بوده و ۲۶٫۴ کیلوگرم وزن دارد.

به گزارش سیناپرس، این دوچرخه در دو مدل دیگر با نسخه های X 5.0 با قیمت ۵۵۰۰ دلار و نسخه 4.0 X با قیمت ۴۵۰۰ دلار و وزن ۲۶٫۷ کیلوگرم عرضه می شود.

مترجم: مهگل غفاری

منبع: newatlas

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا