ساخت تریلی هیدروژنی فاقد هر نوع آلاینده جوی

به گزارش سیناپرس، استارت ‌آپ خودروهای تجاری بریتانیایی Hydrogen Vehicle Systems (HVS) برنامه‌های خود را برای تولید یک کامیون هیدروژن – الکتریکی با آلایندگی صفر اعلام کرد. هدف اصلی این شرکت تبدیل شدن به یک مبتکر پیشرو در صنعت حمل ‌و نقل است.

یک شرکت سازنده خودرو در بریتانیا در نظر دارد، نخستین تریلی هیدروژنی که هیچ آلاینده جوی تولید نمی کند، روانه بازار کند. این شرکت با نام HVS شناخته شده و در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد. هدف اصلی این کمپانی بر توسعه زمینی خودروهای تجاری آبی – الکتریکی تمرکز دارد.

این شرکت متشکل از متخصصان صنعت هیدروژن و برق است و  پیشرانه هیدروژنی الکتریکی خود را برای اولین بار در قالب یک کامیون نمایشگر ۵/۵ تنی به نمایش گذاشته است. HVS در حال برنامه ریزی برای راه اندازی یک HGV  چهل تنی بدون آلایندگی با استفاده از پیشرانه هیدروژن – الکتریکی است و قصد دارد اولین خودرویی در بریتانیا باشد که چنین وسیله نقلیه ای را روانه بازار می کند.

گفتنی است HVS تنها برندی نیست که می ‌خواهد بخشی از بازار حمل ‌و نقل هیدروژن – الکتریکی را به خود اختصاص دهد، زیرا شرکت بریتانیایی Tevva مجموعه‌ ای از کامیون‌ های پیل سوختی هیدروژنی خود را در اوایل سال جاری معرفی کرد.

به گزارش سیناپرس، این تریلی بزرگ بر اساس نوع مسیر، شرایط جاده و سبک رانندگی، می تواند تا ۵۰۰ کیلومتر را با یک باک هیدروژن طی کند. پیشرانه HVS همچنین دارای یک سیستم پیل سوختی هیدروژنی و سیستم ذخیره انرژی برای استقرار برق در eAxle است. این کامیون به KERS مجهز خواهد شد که در هنگام کاهش سرعت کامیون انرژی ترمز را بازیابی می کند.

به گفته متخصصان شرکت HVS، پیشرانه یکپارچه این خودرو توسط سیستم داخلی  Semas  کنترل می ‌شود که بازده و دوام سوخت پیشرو را ارائه می ‌کند.

نمای داخلی تریلی HVS

به گزارش سیناپرس، طبق گفته HVS، پیل سوختی هیدروژنی مورد استفاده در این تریلی، برد طولانی ‌تر، ظرفیت حمل بار بیشتر و سوخت ‌گیری سریع ‌تر را نسبت به استفاده از فناوری باتری امکان ‌پذیر می ‌کند. تنها خروجی این خودرو بخار آب بوده و در واقع هیچ نوع آلاینده ای توسط این تریلی ایجاد نمی شود.

این شرکت به لطف طراحی خاص HGV، ادعا می کند که بهره وری سوخت در مسیرهای طولانی ممکن بوده و بیشترین بهره از فضای داخلی آن گرفته می شود.

 سوخت هیدروژن این تریلی مستقیماً توسط منابع انرژی تجدی دپذیر مانند آب تامین شده و در بهبود شرایط زیستی زمین نقش مهمی ایفا می کند. به باور محققان، هیدروژن سوخت مناسبی برای صنعت حمل و نقل است که به لطف ایستگاه هایی که به راحتی در شبکه های حمل و نقل کلیدی ادغام می شوند، بردهای طولانی و سوخت گیری سریع را ارائه می دهد.

مترجم: ابراهیم خسروپرست

منبع: autocar

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا